Yksinkertaiset asiat ovat aina niitä vaikeimpia, ARVONTA!

*yhteistyössä m-webstore.fi

Etenkin meille suomalaisille vedenjuonnin pitäisi olla enemmän kuin helppoa. Mutta jostain kumman syystä suomalainen tarttuu kuitenkin työpaikallaan mieluummin kahvikuppiin kuin siihen helpompaan vaihtoehtoon, eli vesilasiin. Miksi veden juonti sitten on niin tärkeää? Vesi ei ole ainoastaan meille elinehto! Vaan sen laiminlyönnillä voit romuttaa hyvinvointiasi muun muassa jämäyttämällä aineenvaihduntasi, kuivattamalla ihoasi ja kärsimällä jatkuvasta väsymyksen tunteesta.

Koska veden juominen Suomessa on niin yksinkertaista, joudun itsekin miettimään päivittäin: “Olenko juonut tänään tarpeeksi vettä?” Kuntosalilla vesi virtaa kurkustani alas kuin itsestään, mutta töissä ja kotona sen ryystäminen unohtuu laittoman usein. Mutta ei enää! Supermass nutrition on vihdoin lanseerannut astetta leuhkemman *Gym Jug -juomapullon, jonka tilavuus on huimat 2,2 litraa. Ja mikä parasta! Tämä muovikanisteri on BPA-vapaa.

DSC_2656

DSC_2662

Omaan kanisterini tyhjennän kaksi kertaa päivässä. Lisään jokaista kanisteria kohden yhden mitallisen (10g) aminohappoja. Nyt olen ihastunut *EAA+ makuun vihreä omena. Se on taivaallisen hyvää! Toisen kanistereita tyhjennän, kun aterioiden väli venyy neljään tuntiin ja toisen kun olen treenaamassa.

DSC_2664

”EAA+ on tieteellisiin tutkimustuloksiin perustuva aminohapposekoitus, joka sisältää välttämättömiä aminohappoja (EAA) optimaalisessa suhteessa. Suurin osa tuotteen sisältämistä amino-hapoista on haaraketjuisia (BCAA). EAA+ stimuloi tehokkaasti lihaskasvua ja estää lihasten hajoamista. EAA+ sisältää lisäksi sitrulliinimalaattia, joka estää lihasväsymystä ja harjoittelun aikaista lihasarkuutta. EAA+ sisältää myös histidiiniä ja B6-vitamiinia. Histidiini tehostaa sitrulliinista saatavia hyötyjä ja B6-vitamiini vaikuttaa aminohappoaineenvaihduntaan.”

10 g ravintosisältö:

Energia 31,2 kcal

Proteiini 6,7 g

Hiilihydraatit 0,8 g

Rasvaa 0,002 g

Innostukseni keskellä haluaisin nyt arpoa yhdelle onnekkaalle lukijalleni Gym Jug -juomapullon ja 500 g EAA+ aminohappojauhetta (maussa vihreä omena). Arvontaan osallistut vinkkaamalla alla olevaan kommenttiboksiin oman vedenjuonti kikkasi. Osallistumisaikaa on perjantai 27.1 klo: 24.00 saakka.

DSC_2653

Ja kaikki jotka onnetar on unohtanut, voivat hyödyntää alekoodia LINDA10 -10% www.m-webstore.fi
Ja kaikki jotka onnetar on unohtanut, voivat hyödyntää alekoodia LINDA10 -10% www.m-webstore.fi

 

Arvonta on päättynyt ja tällä kertaa arpaonni suosi nimimerkkiä Pirre, onnea!

Kärsitkö ummetuksesta?

Itse en, mutta ajattelin että joku fittarin lukijoista saattaa kärsiä 😀 Idea ummetukseen pureutumiseen on syntynyt taas lukemastani kirjallisuudesta. Olen nimittäin taas lukenut suolisto kirjoja 😀 Tällä kertaa lukuelämyksiä minulle tarjoili Paula Heinosen kirja nimeltä: Vihdoinkin hyvä olo.

Mutta ennen ummetus vinkkejä voisimme selvittää kaikkien huulilla vallinneeseen ikuisuus kysymykseen vastauksen. Eli mistä ne kuuluisat kananmunapierut syntyvät? Vastaus piilee rikissä. Rikkiä löytyy mm. kaaleista, kuivatuista hedelmistä ja pavuista. Vaikka kyseiset hajupommit ovat myrkkyä kanssaeläjille ja mahdollisesti myös itselle, ovat ne äärimmäisen tärkeässä roolissa osana terveyttä. Suolistomme bakteerit käyttävät rikkiä hyväkseen ja valitettavasti synnyttävät tämän prosessin sivutuotteena näitä kananmuna pieruja 😀

 

Vinkkejä ummetuksen hoitoon:

Juo tarpeeksi vettä (min. 1,5-2 litraa per. päivä)

Sano ei ylensyönnille

Pureskele huolellisesti

Suosi kuituja

Liikunta

Säännöllinen ulostusrutiini

Magnesiumin puute?

Vältä rasvaista ja pullamössö ruokaa

Liikaa juustoa tai maitoa? (suosi hapanmaitotuotteita)

Hyvät rasvat kunniaan (esim. kylmäpuristettu oliiviöljy, siemenet, pähkinät)

Aloita aamu viherjuomalla (esim. levä)

Liikaa banaaneja (ks. banaani dieetti)

Kuitujen osalta kannattaa miettiä ihan perus puntti ruokien kuninkaan eli riisin osuutta ruokavaliossa. Kuitujen saanti suositus on Suomessa 25-35 g kuitua päivässä. Esimerkiksi Lidilin Thai Jasmine riisissä 100g kohden vain 1,5 g kuitua. Mikäli siis suosit ruokavaliossasi korkeaa hiilihydraattipitoisuutta (esim. dieetillä) rasvojen sijaan, kannattaa todella miettiä saatko tarpeeksi kuitua. Onneksi mm. hedelmät, marjat ja vihannekset sisältävät paljon kuitua! Eli suosi siis niitä!

Yhdessä täysjyväruisleipäviipaleessa on kuitua kolmesta grammasta viiteen grammaan, kun yhdessä vehnäpaahtoleivässä on hieman yli puoli grammaa (!) tai täysjyvävehnäleipänä myydystä viipaleessa alle kaksi grammaa…Yhdestä isosta omenasta saat kolme grammaa kuituja, samoin yhdestä porkkanasta.

_MG_5080