Supermass rasvanpolttaja -ARVONTA

*Sisältää mainoslinkkejä

Kesää jo toiveikkaana silmällä pitäen haluan laittaa jakoon kaksi purkkia Supermass Nutrition ProBurn rasvanpolttajia. Osallistuaksesi arvontaan kommentoi kommenttiboksiin montako kiloa sinun unelmien rantakunto antaisi mielellään sulaa lumien mukana pois? Osallistumisaikaa on keskiviikkoon 14.3. klo 0.00 asti.

Linda_Paldanius_rasvanpolttaja

Pro Burn – SUPERMASS NUTRITION:n erittäin tehokas rasvanpolttaja joka piristää, lisää elimistön lämmöntuottoa, kiihdyttää aineenvaihduntaa ja hillitsee näläntunnetta!

  • Vahva rasvanpolttaja kapselimuodossa
  • Monta eri vaikutusmekanismia
  • Auttaa torjumaan dieetin aiheuttamaa väsymystä
  • Lisää kropan rasvavarantojen käyttöä energiaksi
  • Hillitsee näläntunnetta

Käyttöohje: 6-12 kapselia päivittäin, puolet annoksesta aamulla ja toinen puoli annoksesta n. 30 min. ennen harjoitusta tai 6 tuntia ensimmäisestä annoksesta. 

 

Muistathan, että koodilla LINDA10 saat -10% kaikista M-Natural, M-Nutrition ja Supermass -tuotteista osoitteesta www.m-webtore.fi

 Arvonta on päättynyt ja tällä kertaa palkinto lähti nimimerkille Jani. Onnea!

Miten rasvan avulla voi polttaa rasvaa?!?

I love fat!!!!!!

Kuka muu rakastaa rasvaa?

Rasva aiheuttaa usein (etenkin naisissa) vastaavanlaisia pelkotiloja kuin hiilihydraatit. Tämä on kuitenkin turhaa! Rasvoja ei kannata pelätä, niillä voi olla jopa rasvaa polttava vaikutus. Eli mitä ihmettä! Miten rasvaa syömällä, voi sulatta omaa vyötäröllä kelluvaa rasvaista vararengasta?

Rasva-aineenvaihdunta voidaan kiteyttää seuraavaan lauseeseen: “Mitä enemmän ruoassa on rasvaa sitä hitaammin se imeytyy”! Runsasrasvainen ateria saattaa viipyä mahalaukussa jopa 6 tuntia.

Rasvahappojen täydellinen hajoaminen vaatii hiilihydraatteja. Jos hiilihydraatteja ei ole riittävästi, muodostuu rasvojen hajoamistuotteina ketoaineita. Ja mitä ihmeitä nämä ketoaineet sitten ovat? Ketoaineet ovat rasvasta muodostuvia yhdisteitä. Ketoaineita muodostuu maksassa ja munuaisissa erityisesti silloin, kun hiilihydraatteja on niukasti saatavilla. Ketoaineet voivat suurina pitoisuuksina veressä olla terveydelle vaarallisia. Pitoisuuden kasvaessa veressä liian korkeaksi, veri happamoituu ja tuloksena on vaarallinen ketoasidoosi.

Mikäli maksa ei ole kunnossa, voi tämä heijastua vyötärölihavuutena. Rasva-aineenvaihdunnan häiriö, eli metabolisen oireyhtymän syynä voi olla triglyseridiarvojen kohoaminen. Triglyseridejä elimistö saa kahdella eri tavalla: ravinnosta ja valmistamalla niitä itse.

image

Rasvan saanti turvaa elimistölle välttämättömien rasvahappojen ja rasvaliukoisten vitamiinien saannin. Rasvaa tulisi löytyä n. 30 % päivän kokonaisenergiasta, kuitenkin vähintään 15-20 %.

 

Rasvoista löytyy hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Terveyden kannalta on väliä, suositko ruokavaliossasi pehmeitä vai kovia rasvoja. Runsaasti tyydyttyneitä (kovia) rasvahappoja sisältävä ruokavalio nostaa veren kolesterolipitoisuutta ja verenpainetta sekä heikentää elimistön sokeriaineenvaihduntaa, kun taas pehmeän, tyydyttymättömän rasvan vaikutukset ovat päinvastaiset.

Tyydyttyneet rasvat ovat olomuodoltaan kovia, esimerkiksi:

Kookosrasva

 

Tyydyttymättömät rasvat ovat olomuodoltaan pehmeitä, joita ovat mm.

Margariinit ja rasvainen kala (omega-3)

 

”Pehmeä, tyydyttymätön rasva on sydänystävällistä”, mutta…

Mutta miksi ihmeessä etenkin sali -piireissä suositaan esim. kookosöljyä, oliiviöljyä ja omega kolmea ja kuutta ? Painopisteellä kookosöljy, sehän on kova rasva!?!

 

Kookosöljy on kookospähkinän lihasta erotettua rasvaa, jonka terveellisyys jakaa mielipiteitä. Kookosöljy on 90% tyydyttynyttä rasvaa, mutta se on erittäin sydänystävällinen rasva. Rasvoissa kannattaa kiinnittää huomiota laatuun ja luonnollisuuteen, ei niiden kovuusasteeseen. “Ongelma rasvoja” ovat prosessoiduissa rasvat. Kookosöljyn sen sijaan on huomattu nostavan hyvää kolesterolia HDL:ää, joka suojelee sydän- ja verisuonitaudeilta.

Oliiviöljy on viljellyn öljypuun luumarjoista saatava pehmeä rasva.

Ekstra-neitsytoliiviöljy on korkealuokkaista oliiviöljyä, joka on puristettu oliiveista mekaanisesti ilman kemiallista käsittelyä.

Neitsytoliiviöljy on korkealuokkaista oliiviöljyä, joka on puristettu oliiveista mekaanisesti ilman kemiallista käsittelyä.

 

Omega-3-rasvahapot ovat monityydyttymättömiä rasvahappoja, joita tuottavat vain tietyt meriplanktonit, joita kalat syövät.

  • Omega-3 eli n-3, joita saa vain ravinnosta
  • Omega-6 eli n-6, joita saa vain ravinnosta
  • Omega-7 eli n-7, joita muodostuu elimistössä ja saa myös ravinnosta
  • Omega-9 eli n-9, joita muodostuu elimistössä ja saa myös ravinnosta

Tyydyttyneiden rasvahappojen ja transrasvahappojen osuus ihmisen kokonaisenergian saannista ei saisi olla yli 10 %.

 

HUOM!!!! Painonhallinnasta kiinnostuneen kannattaa kiinnittää huomiota rasvojen laatu! Eli dieetillä pitää syödä sekä rasvoja ja hiilihydraatteja. Hiilihydraatteja tarvitaan pilkkomaan rasvoja ja rasvojen lähteellä on väliä!

image