M-Nutrition ARVONTA!

*Sisältää mainoslinkkejä

Kaikki me elämme hetkessä ja vain kerran! ”Kerran vuodessa” teemme joka ikinen vuosi paljon erilaisia asioita, joista jokaisen näistä uniikeista asioista toteutamme tietysti TÄYSILLÄ. Näistä kaikista kuuluisista hetkessä elämisen jaloista taidoista huolimatta yllättävän moni herää tammikuun mukanaan tuomaan karuun todellisuuteen.

Joulu tai itseasiassa syksy ja ehkä osa kesästäkin on saattanut vierähtää ehkä vähän liiankin uskaliaasti. Tämä uskallus paljastuu nyt hetkessä eläjän venyneen vyötärön ruummiillistumana. Itse kuulun myös tuohon rohkeaan joukkoon, jota säännöt eivät ole viime aikoina pidätelleet. Hetkestä huolimatta on ehkä kuitenkin aika ottaa itseään niskasta kiinni ja palata ruotuun edes tammikuun ajaksi.

Paras keino kivuta kohti timmimpää olemusta on aloittaa aina yhtä mystisen haastava vedenjuonti. Aterioiden välissä nautittava vesilasi ei yksinkertaisesti onnistu, koska KIIRE… Itse asiassa töissä säännöllinen ruokavalio koostuu monen kohdalla kiireestä johtuen vedettömyyden ohella lounaasta, jonka jälkeen seuraa 4-6 tunnin paasto. Paastoa pitkitetään usein vielä diureettisen kahvin avulla.

Mikäli tunnistat itsestäsi yhtään paastoajan tai nesteen katkaisijan piirrettä suosittelen osallistumaan tämän postauksen amino -arvontaan (arvonta päättyy 12.1 klo 24.00). Blogin alareunasta löydät kommentiboksin, johon kommentoimalla sanalla AMINO osallistut M-nutrition vihreä omena EAA+ aminohappo -arvontaan. Näin olet askeleen lähempänä nopeampaa aineenvaihduntaan. 4-6 tunnin paastot katkeavat helposti mikäli muistat kahvitauolla hörpätä sheikkerillisen kylmää vettä, johon olet sekoittanut yhden mitallisen raikkaan makuista EAA+ aminohapposekoitusta. Näin ehkäiset myös mm. kataboliaa. Aminohapot toimivat myös loistavasti aerobisen harjoittelun jälkeisenä palautusjuomana.

Ai niin mikäli haluat kaiken nyt ja heti. Tilaa aminot kätevästi 10% alennuksella osoitteesta www-m-webstore.fi KOODILLA: LINDA10. P.s samalla koodilla saat kaikista M-Naturalin, M-nutrition ja Supermass Nutrition tuotteista -10% 

 

Arvonta on päättynyt. Tällä kertaa palkinto lähtee nimimerkille VeeraK

Muutama muistutus kesäkuntolaisille

Eilen ajellessani kotiin Töölönrannan ohitse havahduin siihen kuinka moni oli päättänyt laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä ihailemaan kesäistä Helsinkiä. Oli upeaa huomata miten aurinko tekee ihmeitä suomalaiselle sisulle. Sillä sisukkaat suomalaiset ovat harmittavan usein suhteellisen juroa porukkaa. Nyt ulkoilemassa olleet auringossa palaneet nenänpäät ja urheilusta punoittavat posket olivat kuin hammastahnamainoksesta. Hymy oli jokaisen lenkkeilijän kesän kuumin asuste!

Linda_Paldanius_kesäkunto

Pian koulusta lomansa aloittavat lapset suuntaavat kesällä erilaisille leireille. Näillä leireillä eivät ole vain lapset ja heidän huoltajansa, vaan myös useat aikuisetkin ihmiset. Lasten lomaillessa leireillä on monella vanhemmalla ja lapsettomalla aikuisella käynnissään oman elämänsä kesäleiri. Tämän kesäleirin nimi on läskileiri. Kesäkuntoon on päästävä ja mieluiten mahdollisimman nopeasti…

Näistä eilisistä lenkkeilijöistä ilahtuneena mietin, että muutama muistutus kesäkunnon tavoittelijoille olisi ehkä paikallaan. Ihan ensimmäisenä haluaisin korostaa aineenvaihdunnan merkitystä painonpudotuksessa. Kannattaa muistaa, että mikäli aineenvaihduntasi on ns. jumissa, elimistöltä kestää yleensä muutama viikko tottua lisääntyneeseen liikunnan määrään, tai nipistettyyn ruokavalioon. Ei siis kannata säikähtää mikäli kesäkunto ei kuoriudukaan kahden viikon himo juoksentelun ja vesipaaston jälkeen. Kesäkuntoon kannattaakin suhtautua suhteellisen löysin rantein. Vaa’alla ei kannata ravata joka päivä, koska kukaan painonpudottaja ei kaipaa kehoon kortisolin kaappausta. Kerran viikossa vaa’alla hyppääminen riittää kertomaan kyllä mihin suuntaan olet menossa. Muutenkin vaakaan kannattaa suhtautua aika vitsillä. Rasva voi ihan hyvin palaa, vaikka paino ei laskisikaan. Peili kertoo sinulle huomattavasti enemmän kuin ihmispuntari. Kovaa treenaavalla on aina lihaksiin sidottuna paljon nestettä ja se on vain hyvä juttu!

Kesällä ei kannata stressata bikineistä vaan nauttia tuosta upeasta auringosta jota jurot sisulaiset pääsevät harvoin ihailemaan. Kesällä suosittelen harrastamaan enemmän autotonta elämää ja tietenkin välttelemään hieltä haisevia julkisia. Ulkoilma ja liikunta tekee mielelle nannaa ja samasta nannasta tykkää myös vyötärönympärys. Grilliin ei ole aina pakko laittaa pekonia, vaan esimerkiksi kokonaisena folion sisässä yrttien kanssa grillatut kalat ovat taivaallisen hyviä. Elämästä pitää muistaa myös nauttia ja etenkin kesällä!