top 5 välipalani

Linda_Paldanius_Berlin
tripadvisor.com

Lähden työmatkalle Berliiniin varhain tiistaiaamuna ja matkustamiseen liittyen ajattelin paljastaa top viisi suosikkivälipalaani. Nyt luetteloimani top viisi välipalaherkkujen saatavuus on Paldaniuksen yksiössä aina taattu, eli aika #fitness painotteinen kahvitarjoilu odottaa yksiössäni mahdollisesti vierailevaa viatonta vierasta 😀 Mutta, mikä parasta! Kaikki listaamani välipalat ovat sellaisia joita voi kantaa mukana huoletta vaikka lentokoneeseen. Eli luvassa on siis lista välipaloista, joissa käytöntö on saattanut pyyhkäistä makujen ja estetiikan edelle 😀

 

 

1.Moomin original – Real Snacks

Kyllä, luit aivan oikein. Nämä yli kuusi kuukautta täyttäneille pikkulapsille suunnatut maissinaksut ajavat loistavasti asiansa vaikkapa iltaisin kotona mielitekojen korvikkeena. Muuminaksut ovat laktoosittomia, gluteenittomia ja suolattomia. Luonnollisesti kyseistä tuotetta ei millään ilveellä kehtaa kuvailla sanoilla “täynnä makuja” 😀 Vaan lähinnä näitä voisi sanoa suolattomiksi sipseiksi. Itse otan usein kyseisen pussin mukaani esimerkiksi elokuviin. Pakkauskoko on 35g, joka sisältää siis 135 kcal, 0,7 g rasvaa, 28 g hiilihydraatteja, 2.5 g proteiinia. Riisikakut ovat toinen loistava naksuteltava, mutta esimerkiksi lentokoneessa hävettää ihan kohtalaisesti nousta ylös penkistä joka on täynnä styroksin muruja.

Linda_Paldanius_välipala
www.realsnacks.fi

2. Kirsikkatomaatit

 

Tiedän, että vinkkimielessä nämä espanjalaiset bensiinitomaatit eivät ole kummoinen. Kirksikkatomaatit kuuluvat kuitenkin omiin välipalakestosuosikkeiheni porkkanoiden, banaanien ja omenoiden ohella. Lentokoneessa minulla on lähes poikkeuksetta käsilaukussani yksi banaani ja paketti kirsikkatomaatteja.

 

 

3.Aminohappo jauheet

 

Tylsää, mutta aina toimiva katabolian estäjä! Nautin aminohappoja aina kun ruokailujeni väli ylittää neljä tuntia. Itse suosin joko M-nutrition EAA+ maussa vihreäomena tai BCAA 411 maussa Tropical Watermelon. Koodilla LINDA10 -10% www.m-webstore.fi. Sekoita yksi mitallinen 0.75l shakeriin ja nauti. Näin muistat juoda myös keskellä päivää elintärkeää vettä ja samalla ennaltaehkäiset myös liian pitkän ateriavälin aiheuttamia ahmimiskohtauksia.

 

 

4.Riisipiirakat

Näihin ei oikeasti voi kyllästyä koskaan. Riisipiirakoissa on välipalamielessä tärkeää rasvaa, joka siirtää  hyvin nälkää. Yhdessä piirakassa (70g) on noin 157 kcal, 5,1 g rasvaa, 24 g hiilihydraatteja ja 2,9 g proteiinia.

 

 

5.Proteiinipatukat

Nälkää siirtää hyvin myös proteiini 😉 Elokuvissa syön usein muiden kiusaksi aika vehkeelle löyhkääviä kalkkunaleikkeileitä, mutta lentokoneeseen kannan usein mukana hätävaranani proteiinipatukoita.