Vastauksia lukijoiden kysymyksiin

  1. Linda_Paldanius_lifestyle

 

Miten ylläpitää treenimotivaatiota?

-Syömällä tarpeeksi usein herkkuja 😀

 

Lempitreeni?

-Rintatreeni!

 

Kuinka vaikeaa/helppoa arjen pyörittäminen on samalla kun käy töissä ja tähtää kisoihin?

-Sanoisin että kun tähän yhtälöön lisätään opiskelu, hommasta tulee aika haastavaa. Normi 37,5 h työviikko ei tee kisaamisesta raskasta. Itse tykkään kisakaudella olla ihan sikana töissä, silloin arjessa säilyvät ne oikeat ongelmat 😀 Koen, että työ pitää homman kasassa ja silloin en tipahda niin syvälle ns. fitnesskuplaan. Isoimmat vaikeudet alkavat mikäli oma tukiverkosto joutuu ongelmiin. Tukiverkoston ongelmien kannattelu on aika raskasta puuhaa etenkin viimeisillä viikoilla, kun omat hartiat alkavat olemaan jo aika pienet.

 

Millaiset asiat saavat sinut rentoutumaan parhaiten?

-Viina ja irtosuhteet 😀 Ei vaan ystävät, urheilu ja kirjojen lukeminen.

 

Millaisia haaveita tulevaisuudelle?

-Kesämökkini restaurointi.

 

Kuinka monta jalkapäivää pitäisi olla viikossa jos haluaa kehitystä?

-Riippuu paljon lähtötilanteesta, tavoitteesta ja lajista. Kerta viikkoon voi olla ihan riittävä määrä ja kolmen jalkatreenin kanssa treenit pitää jakaa rasitus niin, että ehdit palautua ennen seuraavaa jalkatreeniä.

 

Oletko tyytyväinen vartaloosi?

-Kyllä olen ja olen aina ollut. Toki aina pientä viilausta löytyy 😀 Esimerkiksi vasemman korvani merkittävästi alentunut kuulo ottaan joskus päähän. Siksi huudankin paljon, koska en muuten kuule 😀

 

Haluaisitko jatkaa kilpailemista mummoksi asti?

-Olen jo nyt ihan mummo! Tämä mummo menee nukkumaan yhdeksältä illalla ja herää joka aamu kello seitsemän.

 

Haaveiletko poikaystävästä tai lapsista? ps. oot hauska!

-Ainakaan lapsia en halua tehdä poikaystävän kanssa, olisi ihanaa jos lapsieni isä asuisi kanssani 😀 Toivon kyllä omia lapsia kun asia on ajankohtainen.

 

Syötkö ruokavalion mukaisesti myös kisakauden ulkopuolella?

-Pyrin pitämään yllä tiettyä runkoa, mutta syön kyllä jos ohi mikäli mieleni tekee. On myös järkevää syödä monipuolisesti jotta aineenvaihdunta pysyy aktiivisena. 

 

Vai voiko enää puhua edes kisakauden ulkopuolella, aiotko kisata?

-Minulla on kuntosalin puolella tietyt tavoitteet jotka minun on saavutettava ennen kuin astun seuraavan kerran kisalavalle. Varmaa kuitenkin on se, että tänä vuonna minua ei nähdä kisalavoilla.

 

Onko sulla jotain tavotteita nyt tälle vuodelle esim treenien suhteen, kun et kisaa?

-Kyllä on! Olen asettanut itselleni tavoitepainoja mm. kyykkyyn ja penkkiin. Nämä tavoitteet eivät varsinaisesti tue bikini fitness fysiikkaa, mutta ne ovat minulle ns. henkisiä tavoitteita.

 

Paras elämänohje? Miksi?

Älä ota elämää liian vakavasti. Nauru piristää aina ja valittamista ei jaksa kuunnella kukaan, et edes sinä itse.

 

Mistä hankit vaatteesi pääasiassa?

Aika paljon tulee ostettua vaatteita lomamatkoilta. Varmoja kauppoja itselleni ovat Calvin Klein, H&M ja Zara. Ostan oikeasti tosi vähän vaatteita.

 

Mikä on paras vaatteesi? Miksi?

Musta toimii aina ja ne vaatteet jotka ovat saattaneet olla ostohetkellä “törkeän hintaisia” saattavat toimia aktiivikäytössä jopa kymmenen vuotta. Hyvä esimerkki on blogigaalassa käyttämäni French Connectionin musta mekko vuodelta 2010!

 

Oletko harkinnut body fitnessiä?

-En ole, koen itse olevani selvä bikinin naru.

 

Ajatteletko olevasi liian ”vanha” bikinikisaajaksi?

-En todellakaan! Viime vuonna lavalookkini oli kyllä jotenkin vanhaa luuskaa muistuttava, mutta bikinissä on myös masters -sarjat! 

 

Paljon penkki, paljon haukka?

-Penkki 65 kg ja hauis ykkönen ei ole ainakaan 90 kg (kokeilin just ihmisellä).

 

Jos joutuisit vaihtamaan alaa, mitä haluaisit tehdä?

-Haluaisin ehdottomasti olla radiojuontaja!

 

Paras ”oikea” herkku ja ”fitnessherkku”?

-Lihapiirakka on kyllä kova ja fitnessherkuista joudun taipumaan ehkä itsetehtyyn proteiinijäätelöön (25 g heraa, 0.5 dl vettä ja 150 g marjoja).

 

Milloin arvelet IFBB:n uuden fit modelin tulevan suomeen?

-Syksyllä 2018

 

Oletko tulossa goexpo messuille?

-En usko :/

 

Mikä on treenijakosi

-MA rinta + olkapäät, TI jalat, KE HIIT (kesto yhteensä 26 min), TO rinta + olkapäät, PE lepo, LA selkä, SU jalat. Pohkeet ja vatsat teen yleensä jalkapäivien yhteydessä, eli aina kun jaksan 😉 Lihasryhmät jotka teen kaksi kertaa viikossa jaan lyhyisiin ja pitkiin sarjoihin. Esim. MA penkki lyhyillä sarjoilla 5-8 ja TO penkki pitkillä sarjoilla 8-10.

 

Suosikkiliikkeitä selälle? (Sulla on ihan mieletön!)

-Yhden käden vetoliikkeet erilaisista kulmista.

 

Asutko nykyään Eevin luona?

-Olen asunut jo muutaman kuukauden ajan yhdessä Eevin ja Minnan kanssa.

 

Voiko sen dokkarin nähdä jossain?

-Ilmeisesti tällä kysymyksellä tarkoitetaan Muodonmuutoksia -dokumenttia. Tv -esitys on 24.4 YLE1 klo 21.30

lindapaldanius

4 vastausta artikkeliin “Vastauksia lukijoiden kysymyksiin”

  1. Siis ei hitto, voitko pliiiiis alottaa radiojuontajana, kuuntelisin jokapäivä 😀 😀 🙂

    • Mietin just samaa!! Nyt on ehdottomasti saatava Paldanius radioon! 😻🙏🏻

  2. oli pakko tulla kommentoimaan, näin muodonmuutoksia dokkarin viikonloppuna Tampereella wow messuilla, ja se oli kyllä älyttömän hyvä. Oli kiva päästä näkemään ns kulissien taakse. Vielä sekin piti sanoa, että vaikutat mielettömän fiksulta ja jalat maassa olevalta naiselta 🙂

    • Ihana kuulla! Et usko miten kiva kuulla jotain positiivista viime viikon some läävän jälkeen!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 10
Tykkää jutusta