Kehon muutokset kisadieetillä

Nyt on luvassa vähän oksettava postaus ja en missään nimessä halua sanoa, että listaamani asiat olisivat mitenkään “siistejä” tai sellaisia juttuja joita kannustaisin tavoittelemaan. Mutta koska suurin osa lukijoistani haluaa kuulla miten kisadieettini edistyy… Eli luvassa huomioita tuohon kisadieetti kysymykseen.

_MG_9818

Kisadieetillä ulkoinen olemus muuttuu merkittävästi ns. normaaliin nähden. Tietenkin jokaiselle tämä “normaali” tarkoittaa eri asioita ja minulle se “normaali” on kisapaino plus 7-10 extra kiloa.

Itse dieettiläisen on vaikeaa huomata painonpudotuksen seurauksia ja usein huomaankin lähinnä havahtuvani muutoksiin tyylillä: “MITÄ, IHMETTÄ?” Eilen koin taas tällaisen dieetti ahaa -elämyksen. Istuin illalla sohvalla polvet koukussa. Ei sinällään mitenkään erikoinen asia!

Mutta havahduin siihen, että pystyin erottamaan polven ympäriltä olevien lihasten kiinnityskohdat. Pakko sanoa, että aika luinen polvi tällä muijalla nykyään. Ei todella tullut sellainen olo, että: “JES, SIISTIÄ LUUT PINNASSA”. Vaan lähinnä sellainen fiilis, että “HUH!”.

_MG_9817

Toinen tänä aamuna kokemani ei niin huippu dieetti ahaa -elämys tapahtui töihin valmistautuessani. Laitoin päälleni maximekko tyylisen asun ja TADAA huomasin, että asun lahkeet raahasivat maata. En todennäköisesti tai toivottavasti ole lyhentynyt useamman sentin verran (parin viikon aikana), jolloin viimeksi käytin kyseistä asua. Vaan olen kaiken kaikkiaan yksinkertaisesti pudottanut painoa (kaikkialta). Eli hyvästi pylly, rinnat ja vatsa. Täytyy varmaan lyhentää tätä mun kesämekkoa, koska kisat on vasta syksyllä ja painon kehitys tulee olemaan syksyä kohden vain pakkasmerkkinen…

Kolmas asia joka on minulle itselleni selvä merkki epänormaaleista rasvoista, on paleleminen. Tärinää olen havainnut jo useamman viikon ajan ja esimerkiksi lounaan jälkeen on turha luulla, että edes sisätiloissa tarkenisi lyhythihaisessa. Ruokailun jälkeen on aina pakko kiskoa joku jättipaksu villapaita päälle, mikä tietenkin on super tyylikästä ja normaalia keskellä kesää. Ylipäätään mm. napapaidoista on turha haaveilla millään lämpötiloilla, koska ei tarkene.

Eli kisadieetillä ei tarkene!

lindapaldanius

4 vastausta artikkeliin “Kehon muutokset kisadieetillä”

  1. Paleleminen on ollut minunkin ongelma, vaikka en kisaa…en ole osannut ajatella että se johtuu alhaisesa rasvaprosentista.
    Olen alipainoinen ja kylmä tuntuu olevan kokoajan…onko sulla tuohon joku hieno tietopaketti miksi alhainen rasva% laittaa palelemaan?

    ps. voisitko tehdä treeni postauksen kuvineen /videolla. esim jalkatreeni tai selkä treeni?

  2. Ihmiskehossa rasvan tehtävä on eristää eli säilyttää ruumiinlämpö sen sisällä, ja paleleminen on merkki siitä, että lämpö karkaa. Siks palelee vähillä rasvoilla.

  3. Voisitko tehdä kysymyspostauksen niin että vastaat videolla? Ne oli hauskoja 👌

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta