Vastauksia Q&A

Kysymyksiä tuli todella kivasti ja ihan kaikkiin en pysty vastaamaan, koska kukaan ei jaksaisi lukea mitään megapostauksia 😀 Yritin poimia sellaisia kysymyksiä joita ei viime kerralla esitetty 🙂

Mitä eroa brasil sulin legginseillä: fuso Classic, Classic tai vain legging 😀 tai mitkä ovat parhaimmat?

Fuso Classic on materiaaleiltaan pehmein päällä. Classic:n vyötärö on korkeampi kuin legging. Parasta on vaikea sanoa, mutta ehkä legging.

Oon miettinyt paljon kun kerrot riisikakuistasi:D että kokkaatko? Ja jos niin mitä?

Kokkaan todella mielelläni ja olen ihan ässä keittiössä. Rakastan ruuanlaittoa ja keittiössäni syntyy ruoka kuin ruoka. Jos haluat todisteita kannattaa seurata Snapchatiani linda.paldanius 😉

Mihin perustuu sun dietillä tosi nopea kaloreiden tiputus heti alkuun, eikö kannattaisi tiputtaa maltillisemmin?

Tähän kysymykseen ei ole olemassa oikeaa vastausta, mutta jos kaloreita tiputetaan vain vähän ei saa dieetille kunnon aloitusta. Alkushokki antaa hyvää buustia aineenvaihdunnalle. Pienet tiputukset ovat varmasti ihan hyvä ratkaisu, jos haluat vähän kiristellä. Mutta kisadieetillä pieni kiristely ei ainakaan omassa tapauksessani riitä…

Hölmö kysymys todennäköisesti, mutta koska sulla ja Eevillä on sama valmentaja,onko teillä samanlaiset dietit (esim toi nopea kcal tiputus) vai onko molempien diettikaava ihan omannäköinen?

Aika samanlainen runko meillä molemmilla on. Toki kalorit ovat eri.

Jos vatsa kestää, niin koetko 100% täysjyväruisleivän hyvänä hiilarina vai onko nekin jauhot mielestäsi kyseenalaisia?

En missään nimessä koe! Suomalaiset ovat eläneet ruisleivällä kautta aikojen ja hengissä ollaan edelleen. Tässä gluteenihömpässä ei kannata luulla, että gluteeni olisi jotenkin vaarallista. Gluteenia eivät kestä keliaakikoiden vatsat, mutta kaikkien muiden vatsat kestää kyllä!

Mitä lisäravinteita Lindalla kuluu treenin ympärillä ja ylipäätään sinulla on käytössä?

Ihan hirveästi 😀 Käytän siis lähinnä M-nutrition ja Supermass -tuotesarjoja tai oikeastaan ainoastaan. Mutta aika perus setillä mennään. Ruokailuvälien ollessa noin neljä tuntia nautin aminohappoja safkojen välissä. Ennen treeniä otan laturia ja jalkatreenin aikana juon myös Intraa. Treenin jälkeen ja yhdellä lämpimänruuan yhteydessä käytän HydroIsoa 30g. Tällä hetkellä uusimmat tuotteet joihin olen ihan ihastunut ovat rasvanpolttajat ThermCut, laturi Fahrenheit ja HydroIso makuna banaani. Vitamiinien osalta sanon typerästi, että käytän lähes kaikkia mitä M-webstoresta.fi löytyy.

DSC02582

MNutrition

Mikä on paras riisikakku?

Ihana kysymys! Ehkä Urtekram Villiriisikakku tai ei varsinaisesti riisi vaan Friggs maissikakku (Maku: merisuola & chia)

Koska saadaan lisää Lindaa ja Bettiinaa videolle?

Toivottavasti tänä kesänä. Pitää laittaa Bettinalle viestiä 😀

Mikä on sun elämäsi pahin/kovin vastoinkäyminen?

Paha, vaikea valita. Ehkä liian henkilökohtainen, koska tämä vastoinkäyminen on koskettanut koko perhettäni. Ei ole oikein revitellä asialla, koska kyse ei ole suoranaisesti omasta elämästäni :/

Onko koskaan ollut kehonkoostumuksen/ painon kanssa ongelmia mikä on vaikuttanut itsetuntoon? oletko huomannut että treenit/ruuan kyttäys olisi mennyt ”överiksi” ja onko niitä johtanut ulkönäköseikat enemmän kuin terveys?

Varmasti jokainen on joskus ehkä ei niin sinut oman ulkomuotonsa kanssa. Ruuan “kyttäystä” teen jatkuvasti, mutta esimerkiksi eilen söin Eevin jenkkituliaisena tuoman Payday -patukan. Siitä tuli muuten heti mun lemppari, välillä oikein ihmettelen miten hyvin Eevi tuntee minut! Keväällä 2015 tunsin itseni kyllä aika lihavaksi, mutta vaikea sanoa edes näin jälkikäteen oliko minulla mitään itsetunto-ongelmia. Ei kyllä ollut. Tykkään itsestäni liikaa, jotta kehittäisin tällaisia ongelmia elämääni. Treenejä johtaa varmasti aina jonkin näköinen ulkomuodon tavoittelu, koska kilpailen fysiikkalajissa.

Pidätkö moottoriurheilua urheiluna?

Todellakin pidän! Eikö siinä tule ihan hirveä hiki ja ajaminen on aika jatkuvaa staattista jännitystä!

Lempi cheat-päivän eväät?

En pidä ns. Cheat -päiviä. Syön “ohi” jos syön, mutta en mitenkään suunnitelmallisesti. Oon aika mälsä muija, en pidä erityisesti pitsasta, hampurilaisista yms. Tankkaus tehdään usein kaurapuurolla, riisillä ja banaanilla. Järkyttävää miten tylsää!

Mikä on sun mielipide valmiista palautusjuomista tai patukoista?

Ihan ok, jos osaa lukea tuoteselosteita. Lukutaito ei riitä, vaan pitää myös ymmärtää mitä tuote pitää sisällään :/

Suositteletko bikinifitnessiä lajina kaikille?

En missään nimessä, jos kenellekään 😀 Suosittelen kaikille esimerkiksi uintia 😉

Millainen on kisojen osallistujamäärä yleensä, ja jännittääkö sua ennen kisoja?

Riippuu niin sarjasta ja kisoista. Esimerkiksi MM-kisoissa Unkarissa 2015 tyttöjä oli jokaisessa sarjassa lähes 40! Ja ei jännitä!

DSC_9760~9

Mikä on vaikeinta tässä lajissa?

Omasta henkisestä ja fyysisestä terveydestä huolehtiminen.

Miten kannattaa aloittaa jos haluaa tulla bikinifitness kilpailijaksi?

Opetella treenaamaan kunnolla! Ennen itse kisadieettiä kannattaa myös kokeilla dieetillä oloa.

Huolettaako sua koskaan palautus-/protskujuomien makeutusaineet?

Ei. Tiedän että makeutusaineet voivat lisätä mm. makeanhimoa, mutta itse karsin dieetillä muista extra tuotteista kuten limsat ja ketsupit.

Millon ja missä oot tutustunu Eeviin?

Salilla vuonna 2015. Eevi teki aloitteen ystävyyteemme ja pyysi minua treeni jälkeen saunaan. Siitä lähtien ollaan oltu paita ja peppu. Myös ilman paitaa 😀

Mikä on sun erikoisin ruokakombo (jos seitipuuroa ei lasketa :D) ?

Laitan aina kananmunat kaurahiutaleiden päälle (raakana), en keitä kananmunia erikseen, vaan laitan koko sotkun veden kera mikroon.

DSC02569

Onko dieetti tuonut sulle jotain haittavaikutuksia? Onko sulla esimerkiksi mennyt hormonitoiminta ns. sekaisin?

On! Kyllä dieetin edessä minulta on aina jäänyt kuukautiset pois. Toisaalta keho tottuu myös rasvattomuuteen ja hormonitoiminta voi palautua jo vähitellen myös itse dieetillä. Kisapäivänä voi siis olla menkat 😀

Oletko mielestäsi hyvä esimerkki/roolimalli nuorille naisille ja tytöille? Miksi/miksi et?

Voi ei! En ajattele itseäni kenenkään roolimallina 😀 Eli en, koska en halua olla sellainen 😀

Mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmasi esim. haluatko lapsia ja aiotko jatkaa opiskelua vielä, aiotko jatkaa vielä pitkään kisaamista?

Haluan lapsia tai lapsen 😀 Oman alan opiskelu Suomessa on vähän hankalaa… Optometrian ylempi AMK -tutkinto on mahdollista suorittaa Norjassa ja tämä reissaaminen on luonnollisesti suhteellinen arvokasta ja hyöty tässä vaiheessa pyöreä nolla. Kisatouhujen kanssa menen päivä kerrallaan.

ThermCut arvonnan voitti Sari, olen laittanut sinulle sähköpostia. Onnea!

lindapaldanius

8 vastausta artikkeliin “Vastauksia Q&A”

  1. Moikka Linda! Kun kuitenkin tiedät kaikesta kaiken 😉 niin voisitko kertoa mikä ero on olla fitness amatööri tai ammattilainen? He kisaavat eri kilpailuissa mutta onko muuta eroa tai eroja? :-O

    • 😂 😂 😂 Eroja on aika paljon. Amatöörien kisoissa asennot ovat rajatumpia ja pituusluokkia on vaikka muille jakaa. Lisäksi amatöörit voivat joutua pissatesteihin 😉

    • Ookei eli sanoisitko että kyseessä on eri lajit? (Kuten esim. Nyrkkeilyssä amatööri vs ammattilainen)
      Ja mitä ”hienoa” on olla ammattilainen? Haluaisitko itse olla/päästä ammattilaiseksi?
      🙂

    • Ei ne nyt sentään ole eri lajeja, vaan taso on ihan eri. Ammattilais kisoissa pitää oikeasti olla super kova fysiikka…

  2. Hei mua kiinnostaa noi chian siemenet! Paljonko laitat puuroon ja pitääkö niitä liottaa ensin? On jo pitkään pitänyt kokeilla, mutta en yhtään tiedä, paljon ja miten niitä pitäisi laittaa 😀

    • Itse en liotata. Laitan siemenet kaurahiutaleiden sekaan ennen nesteitä. 5-15 g maun mukaan 🙂

  3. Lisää kysymyksiä, ja ihan törkeen tyhmä sellainen: Mistä sä ja muut lihaksikkaat mimmit löytää hihallisia paitoja, joita voi oikeesti käyttää? Mä oon koko talven kulkenut kesätopeissa/urheilutopeissa ja huppareissa, välillä ollu kaks tai kolmekin hupparia päällekkäin kun muuten palelee, mutta kun mistään ei löydy neuleita tai muita pitkähihaisia, joihin saisi olkapäät ja käsivarret mahtumaan mitenkään järkevästi – varsinkaan ilman että paidan helmat sitten laahaa polvissa ja näyttää siltä että oon pukeutunut telttaan ja unohtanut poistaa henkarin ennen sen päälle pukemista. Arjessahan tää toppi-huppari kombo on ihan jees, mut joskus ois sellasia tilaisuuksia että olis kiva näyttää ihmiseltä eikä itseään ikiteininä pitävältä kolmekymppiseltä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta