Kisadieetin haasteet

Ensimmäisenä kisadieettiä ajatellessa haastavammaksi asiaksi nousee mieleen ehkä painonpudotus tai olemassa olevan lihasmassan säilyttäminen. Itselläni on menossa nyt neljäs kisadieetti ja edellä mainitut asiat eivät juurikaan mietytä. Homma menee jo aika rutiinilla ja ei oikeasti jaksa enää juhlia tai stressata pudonnottu tai kohonnutta aamupainoa. Kyllä se extra lähtee kun tekee vaan keskittyy.

Haastavampaa kisadieetillä itselläni on muu elämä. On luonteeltani perfektionisti ja natsi. Vaadin natsina ympärillä eläviltä ihmisiltä ihan hulluna ja välillä minun on vaikeaa ymmärtää miksi kaikkea ei tehdä heti 😀 Esimerkiksi työkaverina osaan olla välillä aika hirveä. Saatan aloittaa työpäivän kommentoimalla ensimmäisellä liiketilan siisteyttä ja sellainen mukava tapa kuin tervehtiminen saattaa unohtua. Natsiuteni näkyykin kaikista parhaiten siivousneuroosissani ja millintarkassa ruokavaliossa.

Tuohon muuhun elämään palatakseni. Tälle kisadieetille olen päättänyt ottaa tavoitteeksi perfenistinatsin maltillisen esiintymisen. On oikeasti ihan totta, että kisadieeteillä olen ollut super huono elämään. Välillä meinaa unohtua se fakta, että tämä on harrastus ei palkkatyö, eli kaikkien muiden asioiden uhraaminen ei välttämättä ole kovin järkevää. Lisäksi olisi ihan hyvä muistuttaa itselle, että minulla ei omaa perhettä ja olen vasta 27 -vuotias. Eli teoriassa minulla on menossa super vapaa elämänvaihe 😉

DSC_0955

Eevi palasi vihdoin eilen Suomeen ja heti ensimmäiseksi otimme pienen puhelinpalaverin. Suunnittelimme tulevaa viikkoa ja vaihdoimme pikapikaa päivän kuulumiset. Normi kälätyksen lisäksi siirryimme aika nopeasti vakavampiin aiheisiin. Eevi ei ole vielä aloittanut kisadieettiä, mutta tuleva preppi pyöri jo mielessä. Molemmat olivat ihan tosissaan siitä faktasta, että tänä kesänä pitää pystyä tekemään muutakin diettaamaan. Viime kesä taisi mennä ainakin itseltäni enemmän ja vielä enemmän dieetin ympärillä, mutta nyt yritetään tehdä vähän muutakin. Elämiseen liittyen Eevi laukoikin puhelun ehkä toisena lauseena: “Nyt on pakko ruveta miettimään mitä tehdään juhannuksena!” Vaihtoehdoiksi Eevi lateli olla mummo tai vähän vähemmän mummo tai sitten vielä enemmän mummo 😀

Tätä uutta natsin karsintaa toteutan heti sunnuntaina ja maanantaina. Tämä kuulostaa nyt ihan tyhmältä! Mutta viime kisadieetillä olisin ollut ihan paineessa jos minun olisi pitänyt mennä syömään ravintolaan, josta en olisi ollut ihan varma että annokset sopivat makroihini. Tällä kertaa menen vaikka en olisi käynyt tai etukäteen neuroottisesti syynännyt ruokalistaa. Ihan oikeasti maksava asiakas voi esittää keittiöön omia super raskaita toiveitaan. Mä oon kyllä välillä sellainen pölyhousu 😀 Sunnuntaina suuntaan siis Stadin keskustaan O’Learysiin ja maanantaina on vuorossa Gaijin 😛 Sen verran minullakin on käytöstapoja, että en rupea punnitsemaan ravintola-annoksia tai tunge nokkaani kyökin puolelle tutkimaan, meneekö nyt ihan oikein? 😀 Eli tällä viikolla haastan heti alkuun millintarkkaa ruokavaliotani! Tästä se lähtee! Vapise natsi 😀

DSC_0954
Natsi vapisemassa 😀

Kohta tulevana entisenä pölyhousuna menin jo perustelemaan vaippaikäisenä tapaamalleni ystävälle Josephinalle, että en voi osallistua Iisalmen tyttöjen hörppyviikonloppuun kesäkuun alussa Tampereella, koska olen kisadieetillä. Mutta sitten ajattelin kai tuossa kosteassa kaupungissa tulee hanoista ihan puhdasta vettä, eikä 80% viru valgeaa 😀 Ainakin siellä asuessani asia oli näin 😀 Sitä paitsi Tamperehan nykyään on tituleerattu Suomen bodypääkaupungiksi, eli loistava kohde siis kisadieettiläiselle!

Jalat on muuten taas niin kipeät, että jouduin kirjoittamaan tämän postauksen seisaaltaan, istumaan ei yksinkertaisesti pysty. Sattuu ihan liikaa 😀

lindapaldanius

4 vastausta artikkeliin “Kisadieetin haasteet”

  1. Hei! Osaatko neuvoa miten toteuttaa lepoviikko?
    musta tuntuu että kroppa alkaa jo väsyä kovista treeneistä 5-6x viikkoon. Olen treenannut kovaa, tavoitteellisesti ja progressiivisesti tammikuusta lähtien.
    Huomasin sen viime treeneissä kun kyykystä en meinannut tulla mitään , toistot jäi vajaaksi, tuli fyysisesti paha olo ja suorastaa itketti..Jatkoin silti treenin loppuun…
    Olen joskus ollut ylikunnossa ja tiedän että kerran kun on ollut niin siihen ajautuu helposti uudestaan.
    Osaatko siis neuvoa miten toteuttaa lepoviikko?
    tulisiko se sisältää treeniä mutta kevyemmillä painoilla VAI totaalilepoa ja vain rauhallista kävelyä VAi miten mää semmosen lepoviikon pidän? ongelmana on se että teen ja paahdan täysiä niin kauan kunnes seinä tulee vastaan ja sen läpikin…nyt haluaisin oppia pitämään lepoviikkoja.
    Onko lepoviikkojen sykli hyvä olla esim. joka 5.viikko vai 4?

    • Käytän itse aina dieetillä, nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta