Kisadieetin kaipuu

Ensi viikonloppuna sosiaalinen media tulee olemaan täynnä ”Minä vuonna (plaa, plaa ja plaa) Kisakunnossa”. Tämä johtuu siitä että kevään kisat, eli Fitness Classic pyörähtää käyntiin 16.4. Ihania umpa lumpa a look-like rusketuksia saadaan ihastella koko viikonlopun ajan <3 Omassa ig:ssäni ei tule olemaan muistelmia omista vuoden 2014 Fitness Classic kisoista, koska muistan ne vielä ihan hyvin 😉 Aikaa ei ole vielä kulunut tarpeeksi, jotta postaisin tähän tyyliin: ”Minä vuonna 1965 Miss farkku –kisoissa” 😀

DSC01820

Tätä muistelun aaltoa odotellessa mietin kaikkia niitä kisaajia jotka ovat NYT oikeasti kisakunnossa. Iso käsi kaikille heille, jotka ovat saavuttaneet tavoitteensa ja vetäneet dieetin ns. loppuun asti! Mieleeni putkahtikin muutama juttu joita en (ainakaan tällä hetkellä) kaipaa yhtään kisadieetiltä.

Turvotus

Dieetillä vedän kunnon vesipuuroa. Vesipuuro on kisadieetillä ihan hyvää ja sen syöminen ei oikeastaan IKINÄ harmita yhtään, mutta näin offilla on tosi kiva syödä liisteripuuroa. On se vaan mukavaa kun lusikan liikerata suuhun saa olla suhteellisen huoleton, koska lapioitava tavara PYSYY lusikalla paremmin kuin vesi ja kaksi kaurahiutaletta 😀 Mutta tosiaan dieetillä vesipuuro ei harmita, koska silloin saa kuitenkin jotain syödäkseen 😉

Ketsuppi

Itse olen dieetillä hypertarkka ja välttelen mm. kaikkia ylimääräisiä sotkuja. Tällaiset ylimääräiset sotkut ovat käytännössä esimerkiksi ketsuppi. Syy ylimääräisten sotkun välttelyyn on tietysti turha energia… Mutta, nyt offilla kannan kaupasta kotiin todella usein ketsuppia ja sinappia. Elämän pienet ilot! Mutta näin se vaan menee 😀

Limonadi ja purukumi

Jälleen ylimääräisiä elintarvikkeita, joita välttelen kisadieetillä. Syy välttelyyn on kaikille itsestään selvä, eli Paldaniuksen suosikki aihe suolisto. Hiilihapot ja purukumin jauhaminen aiheuttavat ihan turhaa turvotusta suolistoon. Oma kisakuntoni ei synny tuurilla, vaan valinnoilla 😀

Jotkut asiat eivät kuitenkaan muutu urheilijan elämässä, oltiin sitten kisadieetillä tai ei. Pysyviä asioita ovat elämässäni mm.

  • Käyn kuntosalilla lähes joka päivä (aina ei tarvitse treenata, välillä voi myös huoltaa kehoa)
  • Käyn henkilövaa’alla joka aamu. (Osa kokee tämän ahdistava, itse koen motivoivana)
  • Haaveilen roskaruuasta (Ja yleensä aina petyn sitä saadessani, vai pitäisikö sanoa salliessani)
  • Olen usein hikinen (Offilla hikoilen myös ilman liikuntaa :D)
  • Haaveilen käsilaukusta (Aina mukanani kulkee se ökyruma treenikassi, vaikka kaapisssani löytyisi useampia KAUNIS käsilaukku. On vaan jo liian tyhmää kantaa molempia…)
  • Henkilövaa’an lisäksi käytän joka päivä elintarvikevaakaa.

Näin listattuna elämäni näyttää aika synkälle 😀 Sitä se ei kuitenkaan ole!

Näin ystävääni Suvia Iso-Kuuselaa tiistaina Mayorssilla. Olin juuri saanut vedettyä blogissani arpomani jalkatreenin Clarissan kanssa ja jäin vaihtamaan nopeat kuulumiset respaan.  Suvi tokaisikin, että: ”Linda sinulla ei ole kyllä yhtään otsaryppyä”. Aika hauskasti sanottu 😀 Mutta se on niin totta! Rypyttömyyteni johtuu tuosta kamalalta kuulostavasta listasta! Synkkyydestä johtuen olen siis todella onnellinen 🙂

DSC01825

Kaikki naiset, HUOM! Jos satut liikkumaan 8-14.4 Helsingissä, kannattaa sinun poiketa MALMILLA 😀 Eevin nauttiessa uudesta 90210 postinumerostaan, olen raatanut täällä 00700 alueella ja raahannut megalomaaniset kasan vaatteitamme paikalliselle kirpputorille. Eli perjantaina 8.4 eteenpäin löydät super halpoja vaatteista Pöytäparkkista (Kauppakaarre 1), pöytä nro. 66:sta!

lindapaldanius

9 vastausta artikkeliin “Kisadieetin kaipuu”

  1. Kun välttelet purukumia turvotuksen takia, ihan järkeen käypä ajatus, niin mitä sitten käytät kun tekee mieli suuhun laittaa jotain/saada hampaille pureskeltavaa? Itsellä monesti purukumia varalta aina mukana ettei sitten tulisi naposteltua jotain vielä tyhmempää ja epäterveellisempää.

    • Kisadieettillä otetaan vettä 🙁 silloin ei vain voi napostella 😀 offilla voi huoletta mässyttää purukumia!! Tietenkin kohtuudella 😀

  2. Moi! Mielenkiinnosta kysyn että mitä on vesipuuro 🙂 ja miten ehkäisee turvotusta? Kuullostaa hauskalta!! 🙂

    • Voi ei mitenkään 😀 hain tällä ruuan turvotusta 😀 eli riisiä tai kaurahiutaleita voi turvottaa ”isommiksi” tekemällä niistä vetisempiä 🙂

  3. Ymmärsinkö oikein että syöt niinkin paljon hiilihydraattia treenin jälkeen kuin 140g? Eli kuivapainona riisiä,riisikakkuja tai pastaa tuon verran :D?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta