31 päivän kyykkyhaaste

Koska olen super #bikinifitnesshelvetti, innostun aina ihan superisti kaikista liikuntahaasteista. Tällä kertaa luvassa on 31 päivän kyykkyhaaste. Kyseinen haaste ei ole mikään uusi juttu, mutta työpaikallani se tulee vierailemaan ensimmäitä kertaa. Idean kyykkyhaasteeseen varastin sisareni työpaikalta, jossa on kyykätty jo koko maaliskuu. Itse ajattelin, että aloitamme haasteen työpaikallani vasta ensi viikolla kun kaikki lomalaisetkin ovat palanneet töihin. Mutta innostusta löytyi niin paljon, että joudumme vähän pidentämään tuota 31 päivää. Tällä viikolla kyykkään yhdessä kollegani Sonjan kanssa viikon jokaisena päivänä 50 kyykkyä. Maanantai aloitamme varsinaisen haasteen kun Pilvi saapuu etelänlomaltaan 😛

DSC01610
Pakotan kohta kaikki asiakkaatkin kyykkäämään 😀

Miksi?

Kyykky on yksi ihmisen perusliikemalleista. Se on kaikkine variaatiomahdollisuuksineen loistava ja monipuolinen treeniliike. Kyykkäämällä harjoitat reisien ja pakaroiden suuria lihaksia, jotka ovat tärkeitä mm. tasapainon kannalta. Kyykkyyn ja sieltä ylös pääseminen vaatii myös liikkuvuutta lonkista, polvista ja nilkoista. Tätä loistoliikettä ei siis kannata unohtaa, vaikka kuntosali ja lisäpainot eivät olisikaan osa arkeasi.

www.motivire.fi

Tai sitten ihan vaan siksi että on kiva kun tarakka on kunnossa 😀

Eli nyt kaikki vaan printtaamaan kyykkyhaasteita työpaikan kahvipöydälle tai sitten voit ihan hyvin tehdä haasteen ihan keskenäsi! Tämä on minusta ihana tapa luoda yhteinen projekti kahvitauoille. Haasteessa on ihaninta se, että siihen voivat osallistua kaikki. Paino, ikä tai kunto eivät vaikuta haasteessa onnistumiseen. Kyykkyä voi tehdä loivempana, penkkiä tai tukea apua käyttäen. Lisäksi kyykkyjä ei ole mikään pakko tehdä yhdellä kertaa, vaan voit jakaa kyykyt useammalle kahvitauolle.

Haasteen perusidea:

Päivä 1     50 kyykkyä      Päivä 17 150 kyykkyä

Päivä 2    55 kyykkyä       Päivä 18 155 kyykkyä

Päivä 3    60 kyykkyä       Päivä 19 160 kyykkyä

Päivä 4     lepo    Päivä 20 lepo

Päivä 5     70 kyykkyä      Päivä 21 180 kyykkyä

Päivä 6     75 kyykkyä         Päivä 22 185 kyykkyä

Päivä 7    80 kyykkyä         Päivä 23 190 kyykkyä

Päivä 8     lepo        Päivä 24 lepo   

Päivä 9     100 kyykkyä      Päivä 25    220 kyykkyä

Päivä 10     105 kyykkyä     Päivä 26     225 kyykkyä

Päivä 11    110 kyykkyä      Päivä 27     230 kyykkyä

Päivä 12     lepo     Päivä 28     lepo

Päivä 13     130 kyykkyä     Päivä 29    240 kyykkyä

Päivä 14    135 kyykkyä      Päivä 30     245 kyykkyä

Päivä 15     140 kyykkyä     Päivä 31    250 kyykkyä

Päivä 16     lepo                       DONE!   

lindapaldanius

Yksi vastaus artikkeliin “31 päivän kyykkyhaaste”

  1. Oon ollut tässä Motiviren kyykkyhaasteessa mukana maaliskuun alusta, mutta nyt viikko kyykkäilemättä flunssan takia. Näissä haasteissa on kyllä pahoja tämmöiset katkokset 🙁

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta