Fitnessflunssa

Olen ollut nyt muutaman päivän kipeänä. Kipeäksi minut ovat tehneet kuume ja jokin räkävirus. Koska olen nyt itse testannut tätä flunssaa, voisin antaa hiukan fitnessflunssa vinkkejä.

Ravinto

Nenä tukossa kaikki maistuu enemmän ja vähemmän shaiballe. Fitness ihmisen isoin virhe on kuitenkin lähteä karsimaan ruokavaliosta mm. hiilihydraatteja sillä perusteella, että kulutus on olematonta. Läski pelko iskee myös läpi rään ja tekisi mieli syödä vain salaattia. Tämä on iso VIRHE! Mikäli elimistösi on tottunut saamaan jonkun tietyn määrän ruokaa, johonkin tiettyyn aikaan. Ei tästä kaavasta kannata edes kipeänä poiketa. Karmisimalla kaloreita altistat itsesi mieliteoille, eli herkuille. Syö siis kipeänä ihan kuten tavallisestikin söisit. Mitä siihen makuaistiin tulee… Huomasin, että lohimedaljonki pannulla paistettuna maistui ihan taivaalliselle! Myös nokka tukossa.

Pukeutuminen

Flunssassa ja kuumeessa tulee helposti nautittua myös apteekin tuotteita, eli perus finrexiniä ja strepsilsejä. Näiden tuotteiden takia suosittelen valitsemaan kaapista ne pieruverkkarit. Toki kipeänä muistuttaa helposti viemärimatoa ja jotkut kivat vaatteet saattaisivat täten piristää ulkoista olemustasi. Mutta se olisi VIRHE! Koska on ihan turhaa hapettaa niitä pyhähousuja suolistokaasuilla 😀

IMG_20160303_141648

Nesteytys

Kipeänä kannattaa muistaa huolehtia nesteytyksestä. Monesti, jos kurkku on kipeä nieleminen auttaa. (Kuulostaapa taas jotenkin pervolle 😉 VIRHE!) Mutta tosiaan kun juot riittävästi nestettä ei se nälkä ole myöskään koko ajan pahoinpitelemässä vatsalaukkuasi. Itse olen nyt nokka tukossa ja katabolian pelossa nauttinut M-nutrition aminohappoja. Olen litkinyt colaa ja persikkaa. Paino on pysynyt kurissa kun muistaa niellä 😀 Ai niin toinen hyvä tuote on M-nutrition proteiinikahvi, etenkin jos ruoka ei oikein maistu ja kuumaa pitäisi suosia!

MNutrition10

Lihashuolto

Flunssassa keltaisen nokan seurana ovat jumihartiat, jonka syntyvät kaikesta siitä makaamisesta (Ja taas kuulostaa pervolle). Pervo tai ei ja painoarvolla EI. Venyttely olisi taas iso VIRHE! Järkyttävä riski saada paikat vielä kipeämmäksi. Turvallisempana vaihtoehtoa suosittelen kokeilemaan Tiikerisalvaa. Loistava tuote kolotukseen, joka avaa samalla mukavasti hengitysteitä. Levitä rintalastaan ja niskan yläosaan.

_20160303_141513
Mikä tota inkivääriäkin vaivaa 😉

Jos ilmavaivat ei kiinnosta, eli toisin sanottuna jos et ole yksin. Muista inkivääri (hyvä myös vatsavaivoihin). Ja ei tietenkään kannata unohtaa lakritsijuuren (myös hyvä vatsavaivoihin), hunajan ja kookosöljyn antibakteerisia ominaisuuksia.

P.s Kokeilin myös laittaa lakritsijuurijauhetta kahvin sekaan. Ihan kamalaa!!! Suosittelen mielummin laittamaan vain sitä kookosöljyä kahviin. Vielä järkevämpää olisi antaa pienen lusikallisen sulaa kurkun suulla hitaasti kohti ruokatorvea. Lakritsijuurijauhe sopii hyvin ihan vaan perus teen muodossa, noin niinkuin kipeänä. Hunajan ja lakritsijuuren teemixin jätän kyllä nyt kokeilematta 😀

Keltanokka kuittaa!

lindapaldanius

4 vastausta artikkeliin “Fitnessflunssa”

  1. Ahahah 😀 Samaan aikaan sekä hyödyllinen että suu pielet hymyyn kirvoittava teksti! Pojot sulle omalaatuisuuden säilyttämisestä. Ei todellakaan tylsäksi tule se lyhyt tuokio, jonka tänkin postauksen lukemiseen käytin, kun piilotat tekstiin pieniä mustalla huumorilla varustettuja lauseita :D:D

  2. ”Mikä tuota inkivääriäkin nyt vaivaa..”

    Apua! Kuolen nauruun! 😂

    • Mietin jo, että onko mun pakko leikata sitä vähän. Nauratti niin paljon 😀

  3. haha 😀 ja kuume lisää aineenvaihduntaa about 40% joten ihan rauhassa ilman läski pelkoa voi normaalit ruoat syödä 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta