Onnistunut kyykky ja jalkatreenin voittaja!

Viime viikolla järjestin blogissani kilpailun jossa pyysin lukijoiden apua uusien kisabikinieni värivalintaan. Kommentteja tuli paljon ja iso kiitos kaikille kommentoineille. Suosituimmiksi väreiksi nousi punainen ja keltainen. Palkintona kommentoinneille ei suinkaan ollut kisabikinit (mikä oli ollut kyllä siistiä) vaan astetta kämäisempi, eli jalkatreenit kanssani. Arpaonni suosi nimimerkkiä Maiju, joka ehdotti uudeksi väriksi punaisia tai violetteja.

normal_DSC_7978-6

Olisi ollut ihanaa mennä treenaamaan teidän kaikkien kanssa. Huh, mikä olisi varmasti ollut aika kaoottista :DD Mutta, jotta jokainen saisi tästä jalkatreeni aiheesta jotain irti listasin muutaman vinkin onnistuneeseen kyykkyyn.

 

1.Keskity

Ennen tangon asettamista niskaan kannattaa aina suhtautua siihen sillä mentaliteetilla, että teet tosissasi. Ennen kyykkyä pitää AINA lämmitellä huolella ja tämä lämmittely ei tarkoita vain aerobisella laitteella näyttäytymistä. Kyykky kannattaa aloittaa pyramidi tyylillä, eli pienemmillä painoilla kohti maksimia.

 

2.Hengitä

Kyykyssä itsellä lentää usein sylki, joka näkyy ikävästi vastapäätä olevasta peilistä :DD Puhalla kunnolla! Keuhkot täyteen ilmaa, tanko niskaan ja menoksi.

 

3.Älä jätä vajaaksi

Itse suosin ns. väärää kyykkytekniikkaa, eli mahdollisimman alas. Etenkin naisille ja polvi vammattomille tämä tyyli on paljon tehokkaampi tarakan kohottaja kuin vajaa tyyli. Laita tankoon niin pienet painot painot, että jaksat mennä alas asti. Toki monipuolisuus on järkevää, noin lihaskasvun kannalta.

 

4.Älä pelkää painoja

Etenkin naiset tuppaavat pelkäämään painoja. Ei tietenkään kannata hankkia loukkaantumisia itsemurha tyylillä, mutta myös niitä 1,25 (tunnetaan myös nimellä hilut) kannattaa käyttää. Älä pelkää kehittyä ja pyri lisäämään edes hiluilla kyykkytulostasi joka viikko/kuukausi.

 

5.Jalan leveys

Myös jalkojen leveyttä kannattaa muuttaa. Aina ei kannata tehdä kapealla, eli perinteisellä noin hartianleveydellä. Välillä voit kokeilla esim. joka toinen kerta leveämpää asentoa.

Etelän Hedelmät voivat myös hyödyntää ThorBeautyn supertarjoukset. Nimittäin Tammikuussa kannattaa laittaa karvat ojennukseen ja kynnet taisteluvalmiuteen. Nämä toimenpiteet teet edullisesti Lindan luona Kalevankadulla!

image

 

lindapaldanius

4 vastausta artikkeliin “Onnistunut kyykky ja jalkatreenin voittaja!”

  1. Oi ihanaa. Kiitos nopeasta vastauksesta! Mihinkäs sähköpostiin voin naputella ravinto-ohjelman toivossa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta