Kuntosalialoittelijan virheet TOP 3

Joulun, uuden vuoden juhliminen ja pimeät illat ovat kerryttäneet monen keskivartaloon mojovan vesikerroksen. Tästä makkarasta on nyt päästävä eroon ja mielellään heti. Tipaton tammikuu on niiiin so last season!

Meissä suomalaisissa asuu vahvasti kaksi sanaa, jotka ovat sisu ja kateus. Näiden kahden super piirteen avulla kuka vain jaksaa olla ilman viinaa sen hikisen kuukauden, jonka moni on pilannut jo uutena vuoten :DDD Sisu laittaa tavoitteet korkeammalle ja nyt ollaan #timmitammikuu. Me suomalaiset rakastetaan tuulipukuja, aerobicia ja nyt uusimpana trendinä puntteja. Ihan hyvänä esimerkkinä Bull Mentulan joulukalenteri, sori Jari mutta siis MITÄ?!? Ai niin, sä oot trendikäs :)))

Moni on valinnut elämäntaparemonttinsa avaintekijäksi kuntosalin. Kuntosalilla läski tirisee ja lihas kasvaa. Kuukaudessa kehonkoostumukselle voi tehdä ihmeitä, etenkin joulun aiheuttaman pöhön saralla. Sisun voimalla haettua intoa purkaessa aloittelijan kannattaa kuitenkin muistaa muutama asia.

 

1.Stressi

Monella tavoitteet ovat painonpudotuksen puolella. Mikäli teet painosta ainoa tavoitteesi uuteen parempaa elämääsi, käy siinä todennäköisesti huonosti. Muista keskittyä oikeisiin asioihin vaa’an lukemien sijaan. Eikö ole huippua että pystyy tekemään jotain sellaista mitä esimerkiksi kuukausi sitten ei pystynyt tekemään. Ihan niinkin yksinkertainen asia kuin: “Raahasin itseni salille kolme kertaa viikossa, koko tammikuun ajan” Super, eikö?!?

 

2.Tolkuton treenimäärä

Mikäli teet saman päivän aikana kaksi super raskasta jalkatreeniä, ei se todennäköisesti laske painoasi. Kuntosaliharjoittelun ikävin puoli on painonnousu. Lihakset keräävät itseensä nestettä, joka näkyy vaa’alla. Kovan jalkapäivän jälkeen nainen saa helposti puoli kiloa lisää elopainoa kroppaansa. Muista, että jos painosi vain nousee aggressiivisen kuntosaliharjoittelun tuloksena on tämä vain positiivinen asia. Ne on ne lihakset jotka siellä kasvaa. Tietysti voi olla että syöt vain liikaa :DDDDD

 

3.Muut

“Hävettää olla siellä salilla, kun parempikuntoiset kyttää”. Kuntosalilla kateus kannattaa jättää kotiin ja laittaa valoja päälle. Esimerkiksi itse, ehkä yksi niistä parempi kuntoisista ei ikinä kyttää ketään aloittelijaa. Minulle on ihan sama mitä muut ihmiset sohivat ympärilläni, olen kuitenkin siellä salilla käytännössä vuoden jokaisena päivänä. Ei vain ihan hirveästi jaksa kiinnostua muiden vatsamakkaroiden kunnosta, kun omissakin on ihan tarpeeksi sitä työsarkaa.

Anssi Lauri Photography
Anssi Lauri Photography
lindapaldanius

Yksi vastaus artikkeliin “Kuntosalialoittelijan virheet TOP 3”

  1. Moikka ! Teetkö kuntosali ja ravinto-ohjelmia, jotka tukis lihaskasvua ?:) käyn salilla nyt 5 krt/ vko mut tuloksia ei tunnu näkyvän, vaikka syönkin mielestäni paljon 🙁 haluisin siis jonkun ” ammattilaisen” ohjeet kuinka paljon ruokaa ja treeniä olis hyvä 🙂 !

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta