Paljonko #bikinifitnesshelvetillä menee viikossa ruokakauppaan rahaa?

Olen tällä hetkellä siis “reverse” dieetillä, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että yritän saada kehoni hyödyntämään kasvavassa määrin ruokaa (etenkin hiilihydraatteja). Tällä hetkellä ruokailen karkeasti seuraavasti:

 

Aamupala: 60g puuroa, 2 kpl kananmunanvalkuaisia, 1 kpl kananmuna

Lounas: pinaatti, rasvaa, kanaa, tomaattia ja kurkkua + omena

Iltapäivä: 50 g ruuroa + 30 heraa

Palautusjuoma: 30g heraa + banaani

Iltapala: 100g riisikakkuja, parsakaalia, kanaa tai kalaa, marjoja

Marjat olen tietenkin kerännyt itse 🙂

Ruokavalioni (yrittää) on gluteeniton ja maidoton, joka osoittautunut verrattain edulliseksi vaihtoehdoksi. Karkeasti arvioituna päivän ruokailuni maksavat 6,5 e ja tämäkin summa on aika yläkanttiin. Eli marketti kuin marketti ja 6,5 e / per. päivä riittää (HUOM! en ole laskenut mukaan lisäravinteita). Eli viikossa kulutan noin 45e ruokakauppaa, super halpaa eikö!!!

Jatkossakaan ruokamäärien lisääminen ei tule näkymään kassakuitissa, koska nostot kohdistuvat lähinnä aikaisemmin mainitsemaani hiilariin. Riisikakut ja etenkin kaurapuuro ovat suorastaan naurettavan edullisia. Palatakseni vielä tuohon maidottomuuteen. Täytyy todeta, että vaikka esimerkiksi Alpron tuotteet voivat tuntua hintaville verrattuna normi maitotuotteisiin. Käytän kasvipohjaisia tuotteita lähinnä herkutteluun. Nautin usein muun muassa kahvin mustana 😛 Mutta jos esimerkiksi popsit maitorahkaa kuten jokainen aito punttijuntti, tulee ostoskorille helposti lisähintaa useampi euro. Eikö maitorahkan hinta pyöri euron pinnassa? Eli pari rahkaa, juustot ja maidot kylkeen ja ostoskoriin tulee helposti +3,5e lisää / per. päivä.

Onko #bikinifitnesshelvetti ja jäätävän ärsyttävä maidoton ja gluteeniton ruokavalio sittenkään niin kallista touhua kuin luullaan?

Jos mietitään tätä kustannuspuolta vielä pidemmällä tähtäimellä, säästöä tuovat myös muun muassa olemattomat ravintolaruokailut. Ravintolassa käydään harvoin syömässä, koska yleensä kotona on “parempaa” ruokaa 😀 Lisäksi baarissa tulee käytyä ihan äärimmäisen harvoin ja vaatteidenkin ostaminen jää hyvin vähälle, koska kaikki vapaa-aika menee salilla.

Mutta toisaalta kun herkutellaan, herkutellaan isolla kädellä! Joka tapauksessa säästöä tai ei?!? Meikä on kyllä säästöpossujen kuningatar :PPPPP

Baarimikko :D

Ihanaa vuodenvaihdetta kaikille! <3 Oma uuden vuoden illallinen ei 100 varmasti pidä sisällään riisikakkuja 😉

Terveelliset herkut, hyvästi joulun pöhö

Joulun jälkeen moni kamppailee herkkukierteen kanssa. Suu jauhaisi mielellään koko ajan. Tässä joulun aiheuttamassa purukaluston jauhamisvimmassa purukumi on laiha lohtu. Mutta mitä ihmettä sinne suuhun ähtää kun pakko päästä jauhamaan?

Tässä muutama muistutus niistä terveellisistä herkuista.

Ihan ensimmäisenä kannattaa alkaa hyödyntämään pakastinta. Joulun alla etenkin jääkaapin ovi on käynyt niin tiuhaan, että annetaan sen levätä hieman. Mikäli pakastimeen on jäänyt joulutorttu- tai piparkakkutaikinaa suosittelen pohtimaan vaihtoehdoista syntisintä, eli roskakoria. Inhoan heittää ruokaa roskiin, mutta kyseiset tuotteet on todella vaikea luokitella ruuaksi 😀 Mikäli roskakori on liian hasardi vaihtoehto muista tarjoilla viimeisetkin sokeripötköt uuden vuoden vieraille 😉 Eli missio: “Tee muista lihavia, niin näytät itse paremmalle” 😉

Palataanpa vielä siihen mitä terveellistä sinne pakastimeen kannattaa laittaa. Pakastimeen minulla on kaksi super herkkua jotka ovat banaani ja viinirypäleet. Jäiset viinirypäleet ovat sairaan hyviä esimerkiksi leffojen kylkeen. Mikäli tämä kylkiäinen kuulostaa köyhälle, kokeile hieman enemmän vaivaa vaativaa banaania. Pari jäistä banaania blenderiin yhdessä soijamaidon kanssa takaa sinulle frozen yogurt makuelämyksen 😛

Mikäli pakastin tuntuu vieraalle ja haluat pysytellä jouluna tutuksi tulleen jääkaapin parissa suosittelen Alpron Natural with Almonds Manteleilla. Ihan kuin jotain vanukasta (100g sis. 54 kcal). Tätä kannattaa maistaa myös esimerkiksi tuoreen pinaatin kanssa. Ruokalusikallinen salaatin päälle ja alkaa ne pupujen rehut taas maistumaan!

Omenat etenkin punaiset omenat ovat nyt super maukkaita ja edullisia, joten täytä jääkaappi niillä. Omenasta valmistat myös kätevästi mukavan pimeiden iltojen lohdun. Vanha Kunnon uuniomena on suussa sulavaa. Pilko omenat lohkoiksi ja laita noin 200 asteeseen uuniin 15-20 minuutiksi. Päälle voit heittää vähän kaurahiutaleita ja kylkeen esimerkiksi aikaisemmin esiteltyä frozen yogurttia. Mikäli banaanien jäätymistä ei jaksa odottaa, kokeile pilttejä tai vähäkalorisia mehukeittoja. Ihan sairaan hyvää!

12271516_10153716293966250_1207278818_o