Lindan jalkatreeniä edeltävä lämmittely vinkki: VIDEO!

o578TMN7Imit2c8YElk6AGHbB7Z_bXb6WC3jJjo-BU4
Picture taken by Béaslas Oliviér

Putkirullaus on loistava tapa aloittaa jalkatreeni. Rullauksen avulla lihaskalvoja rentoutetaan ja näin lihaksille saadaan kasvutilaa. Eli tarkoituksena on aktivoida hermotusta ja edesauttaa treenistä seuraavaa lihasturvotusta. Putkirullauksen avulla harjoitat liikkuvuutesi ohella keskivartalon hallintaa.

Keskivartalon hallinta on äärimmäisen tärkeä tekijä oikeaoppiseen kyykkytekniikkaan.

Putkirullia on paljon erikokoisia ja vahvuuksia. Rullauksen aloittaminen ei kuitenkaan vaadi suuria sijoituksia. Esimerkiksi videolla esiintyvää ilmastointiputkenpätkää saa hyvin edullisesti ihan perus rautakaupasta.

Putkirullaus on siis loistava tapa lämmitellä, kehonhuollon ohessa!

Housut ja toppi allekirjoittaneen testauksessa gazoz.fi. Etenkin noihin housuihin oon ihan rakastunut <3

lindapaldanius

7 vastausta artikkeliin “Lindan jalkatreeniä edeltävä lämmittely vinkki: VIDEO!”

  1. Oli kyllä tehokkaan näköistä hommaa omaan rullailuuni verrattuna. Ainoa mikä pisti silmään, oli takareisien rullaus, joka yltti pohkeisiin asti. Olen saanut sen käsityksen, että ikinä ei saisi rullata nivelten yli :O

    • Tälläisestä en ole kuullut. Kai paino vaikuttaa? Painan itse tosiiaan alle 50 kg, eli oman kehonpainolla rullailu on tällä hetkellä super kevyttä… Kuitenkin rullauksen painotuksen idea on, että suurin paino olisi rullan päällä sydäntä kohti rullatessa ja rullatessa poispäin sydämestä olisi tarkoitus keventää painoa.

    • Juuri identtisen kommentin oisin tullut kirjoittamaan. 😀 Sitä en ole vain ymmärtänyt, onko tuo nivelen päältä rullaus pahasta tuolta ”nurjalta” puolelta(?)…
      Paljon kiitoksia videosta ja toivottavasti näitä nähdään myös jatkossa! Esim. Kehonhuoltoon liittyvä pätkä tai yläkropan rullailuun keskittyvä video ois kivoja 😊

  2. Näihin liikkeisiin en oo pystynyt keskittymään, katsoin vaan tätä upeaa kroppaa 🙂 siis wau!

  3. oliko malmin fit24/7 salilta kuvattu? ihme et sait olla rauhassa=) ”laadukas”musiikki ihanasti taustalla. tehokkaan näköistä, tuo kova rulla on vaan aika tappo, pehmustettu sopii itelle ainaki paremmin. Mulla ei vaan toimi rullaus ennen treeniä, lihakset rentoutuu liikaa ja hermotus häviää ts treeni kulkee heikommin. Olisko neuvoja? Rullaanko liian lempeästi vai mikä voisi olla?

    • Kyllä on 😀 Pehmeämpi rulla sopii myös itselleni paremmin kun painoni on ”normaalin rajoissa”. Uskon tosiaan myös että käytät liian pehmeää rullaa. Paha sanoa näin pelkän kommentin perusteella…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta