TOP 5 asiaa joita kaipaan dieetillä

1. Penkkaus

Kuulostaa ihan naurettavalta, mutta on totta. Eilen rintatreenin ohella vilkuilin kaihoisasti kun muutama mies sattui lämmittelemään vieressäni 60 kg penkki painoilla. Teki niin mieli mennä ja tempaista rinta kunnolla tukkoon. Tissiposkena jätin tempaisut välistä, koska olomuodoltani muistutan aurinkokuivattua tomaattia (kisavärit eivät siis ole vielä kuluneet kokonaan pois) ja koska rintavakoni on jo nyt road 66 😀

2. Purukumi

Klo: 17.00 kärsin lähes päivittäin armottomasta purukumin himosta. Himojen aalto on kestoltaan onneksi vain hetkellinen, mutta silti se onnistuu huutelemaan korvakäytävissäni. Dieetillä en syö purukumia, koska se aiheuttaa suoliston turvotusta, joka voi näkyä esimerkiksi pömppömahana. Himona purukumi on henkisesti hyvin ristiriitainen, aivan kuten penkkaus. Rintatreenissä minun kannattaa suosia leveän rintavakoni ansiosta mm. yläviisto -penkkiä, jotta saan kohdistettua treenin vain rintalihaksen yläosaan. Purukumi puolestaan on ihan ok hampaille, mutta mässytyksen seurauksena voin muuttaa olomuotoani hyvin nopeasti naisesta ilmalaivaksi. Vielä miksi purukumi on vain ihan ok hampaille? Sata juttua, mutta yksi purukumin negatiivinen terveysvaikutus on pidemmän jauhamisen aiheuttama leukaluiden ylimääräinen kuormittuminen. Omani naksuvat jo nyt oikein lahjakkaasti.

3. Uni

Koskaan aikaisemmin en ole kärsinyt dieetillä uniongelmista. Nyt kuluneen kuukauden ajan unet ovat ikävä kyllä olleet aika lyhyitä. Päiväunista on ihan turha haaveilla, koska en kertakaikkiaan saa rauhoitettua mieltäni ja toiseksi minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa. Tällä viikolla suoritan mm. seuraavat asiat: 1 ohjattu tunti pt-asiakkaan kanssa, optikkoliikkeessä työtunteja n. 44 h, mahdollisesti yhdet sali kuvaukset, n. 10 h koulutöitä, 7 treeniä ja ja ja ja….

Toisaalta ei voi valittaa, ihanaa että on töitä! Positiivista tässä kiireen keskellä on se, että nälkä ei pääse yllättämään! Ruokaa ei yksinkertaisesti ehdi ajatella. Lisäksi en ainakaan vielä ole kärsinyt fyysisen tai henkisen puolen jaksamisesta. Ainut asia mikä on minua on harmittanut unettomuudessani on kasvuhormooni. Levossa sitä vaan erittyisi niin paljon enemmän! 😀 Ehkä tämän päivän tankkaus parantaa unen laatuani, ainakin hetkellisesti! Ja toisaalta kohta on yksi asia vähemmän, koska aion palauttaa sen samperin opparin ihan näillä näppäimillä 🙂

4. Silmälasit

Olen työskennellyt optikkoliikkeessä noin kahdeksan vuotta ja tuona aikana silmälaseja on kertynyt omaan hyllyn kiitettävästi. Rakasta isoja silmälaseja, mutta dieetillä pääni on rusina joka koristaa aurinkokuivattu tomaatti vartaloani. Eli monet ihanuudet makaavat nyt kotonani tyhjän panttina 🙁 Onneksi piristin itseäni ja tilasin eilen uudet :DDD

5. Proteiinipatukat

Kyllä, kaipaan patukkaa 😀 Toteutan dieettiäni supersuorittaja luonteeni vuoksi SUPER tarkasti ja valmentajani ei ainakaan vielä kirjoittanut ruokavaliooni patukoita. Uskomatonta ajatella että noin puolen vuoden sisällä olen saanut patukkaa joku hikiset kaksi kertaa :’DDDDDDD

Selkeyden vuoksi katsotaan vielä miltä näyttää rusina, aurinkokuivattu tomaatti kombo: 

image

lindapaldanius

16 vastausta artikkeliin “TOP 5 asiaa joita kaipaan dieetillä”

  1. Hei, sulla on aina upeita, vinkeitä mutta classyja silmälaseja. Voisitko antaa tipsin mitä merkkejä kannattaisi kysellä jos haluaisi just tuollaiset näyttävät pokat? Ja vielä, jos haluisin vaan ”asustelasit”, onko hinta silti sama kun vahvuuksien kanssa?

    Tsemppiä kohti kisoja ja hyvää syksyä. 🙂

    • Kiitos, todella laaja kysymys. Isoja merkkejä en oikein osaa suositella, olen itse työskennyt tosi pitkään vain käsintehtyjen silmälasien kanssa 🙂 Ketjun liikkeessä voi saada linssit, joissa ei ole voimakkuutta ikäänkuin kehyksen mukaan eli for free :)))

  2. Nämä sun postaukset on kyllä aina aivan huippuja! 😀 mitä mieltä olet muuten siitä,että jotkut edellisvuosien kisaajat ratsastavat tänä päivänäkin sijoituksillaan? Tarkoitan sitä,että esimerkiksi Instagramissa ja Facebook-sivuilla mainostetaan olevansa ”SM 3” jne., ilman vuosilukua ja osa ei edes kisannut tänä vuonna ollenkaan.Tai koetko,että se on väärin teitä v.2015 SM1,SM2,SM3 sijoittuneita kohtaan?
    Tosi paljon onnea sulle matkaan MM-kisoihin <3

    • Voi kiitos!!! Minusta se on ihan ok, koska vuodesta riippumatta sijoituksen eteen on tehty hurjasti töitä!

  3. Moikka!
    Nyt on kyllä pakko kirjoittaa, vaikka en yleensä blogeihin kommentoi:) löysin blogisi jostain syystä vasta eilen, vaikka fitness blogeja seuraan aktiivisesti ja sua olen instassa kyyläillyt jo muistaakseni parisen vuotta. Luin blogiasi eilen monta tuntia putkeen! Sun jutut on vaa nii hyviä ja kirjoitustyylissä huumoria:) oot mun mielestä ihan täydellinen bikini kilpailija ja sullon mun unelmien body! X) paljon tsemppiä mm-kisoihin, oon varma että tuut sijottuu finaaliin 🙂 ois kiva jos joskus kirjottelisit blogiin millasia treenejä teet, mitä liikkeitä ja millasii toistomääriä 🙂

    • Ihana kuulla, voi kiitos!!! <3 Itse asiassa minulla on luonnostelun alla juuri toistomääriä käsittelevä postaus 😉

  4. Liittyen penkkaamiseen… Kerropa mulle, että mikä siinä on kun nainen astuu ”penkkialuelle” miehet ensinnäkin tuijottaa (mitä sä nainen teet täällä), mutta haluaa aina kommentoida jotain. Olen aiemmin tehny penkkiä mielummin käsipainoilla tai smithissä (koska koin sen penkkialueen niin miesten alueeksi), nyt kun rohkenin tekee penkkiä, tulee kommenttia jatkuvasti. Tarviitko varmistajaa, haluatko lainaa mankkuu, ote vois olla leveämpi jne… Mut menepä tekee ojentajaa tai kyykkyä, kellään ei oo tarvetta kommentoida. Ei siinä onhan se kiva jutella muiden kanssa.

    • Niin totta! Mä luulen että miehet vaan hätääntyy siitä, että nainen saattaa mennä ohi painojen osalta :DD Eli pelko! Se saa ihmisen usein höpöttämään ja hössöttämään 😉

  5. hauska postaus=) noista protskupatukoista tuli mieleen et syötkö niitä offilla? itse olen vähän koukussa barebareihin(luonnonmukaisia ei varsinaisia protskupatukoita)ja so low carbin patukoihin.

  6. Tämä oli tosi hauska postaus, oot todella letkeä tyyppi :–) Ja itsellä myös samat fiilikset tuosta penkkialueesta, säälittävää muutenkin mennä penkkaa niillä 5kg lisäpainoilla :’D

  7. Käyn päivittäin kattomassa josko olisi jotain uutta luettavaa 🙂
    Huipputekstejä ja ennen kaikkea motivoivia 🙂 Kiitos siis siitä !

    • Ihana!!! Kiitos <3 Heti sunnuntai aamusta löytyy uusi postaus bikini pakaroista 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta