Fitness ”takahuone myytit”

Ensinnäkin haluan ilmoittaa, että minusta on tullut sammakko. Olen niin pieni, että jään kohta ihmisten jalkoihin 😀 Sammakoista voimme loogisesti siirtyä Fitness myytteihin. Lauantaina moni kisaa Jyväskylän karsinnoissa ja takahuoneen taika kiinnostaa aina. Mitä ihmettä siellä oikein touhutaan ja mitä Fitness -lajeissa menestyminen vaatii?image

Myytti nro.1 Pumppiviina

Itselle aivan mystinen tuote. Olen kilpaillut kolme kertaa ja joka kerta ilman pumppiviinaa. Erityisesti haluan korostaa, että olen voittanut Suomenmestaruuden, vesiselvänä! Ilmeisesti tämän viinan tarkoituksena on parantaa verisuonten erottuvuutta ja poistaa lavajännitystä. Tai jotain mitä en ylipäätään ymmärrä yhtään 😀

Myytti nro. 2 Peräruiske

Peräruiske on toimenpide, jossa ruiskutetaan nestettä peräsuoleen, syystä että, jota en todellakaan tiedä. Kai se on niin, että jos dieetin muoto on tyyliä ketoosi. Elimistössä valitseva kuidun puute tekee ulosteesta kovempaa kuin kivi ja näin ollen omat peräsuolen lihakset  eivät saa tätä sementtiä puristettua ulos.  Mikäli suoli on täynnä tavaraa, voi tämä heijastua alavatsan alueella jonkin asteisena turvotuksena.

Myytti nro. 3 Nyt nautitaan

Edelliseen myyttiin viitaten, ihan täyttä sitä itseään! Takahuoneessa en ainakaan itse nauti siitä kanalaumasta, joka kokoontuu sinkoilemaan yhteen ja samaan ahtaaseen tilaan. Tätä kanalaumaa yhdistää päättömyys, koska kaikki ovat dieetillä. Takahuoneessa käydyistä keskusteluista ei muista myöhemmin kukaan yhtään mitään. Lisäksi takahuoneessa on ajatusten päättömyyden lisäksi ihan päättömän kylmä. Päättömyys jatkuu peräruiskeiden nauttimien suolien ja vatsalaukkujen tyhjyytenä. Eli päätön nälkä!

Myytti nro. 4 Silikonit

Lyhyesti kiteytettynä: törröttömiä ei tarvita. Ihan pikku paljastuksena voin kertoa, että kaikilla myös heillä joilla on törröttimet, on bikinien kupeissa aivan päättömän isot toppaukset.

Myytti nro. 5 Kuivatteluviini

Taas jotain sellaista, jota en ymmärrä yhtään. Mutta noin fakta mielessä alkoholi on diureetti, eli nestehukkaa aiheuttava kuten myös esim. kahvi. Diureettien välille eroja tuovat mm. kofeiini ja karapula 😀 Eli tarkoituksena ilmeisesti horjuttaa omaa nestetasapainoa ja edesauttaa kuivempaa olomuotoa. Tämä viinit nautitaan muuten yleensä edellisenä iltana, eikä niinkään takahuoneessa. Silti samaa, eli roskaa!

image

Super tsemit kaikille prinsessoille ja prinsseille viikonlopun Jyväskylän kisoihin! Erityisesti superisti tsemiä Eeville ja Kristalle <3

 

lindapaldanius

11 vastausta artikkeliin “Fitness ”takahuone myytit””

  1. Hyvin kirjotettu 😀 Ite mietin aikanaan ennen kisoja pääni puhki että miksimiksimiksi, ja kaikista noistakin nimenomaan puhuttiin niin hiljaksiin ja kukin valmentaja pitää kiinni omasta näkemyksestän ja toimintatavastaan. Monelle se viinilasi ennen nukkumaanmenoa rauhottaa ja saa nopeemmin unenpäästä kiinni kun jännitys häviää.

    Mutta on niitäkin nähty jotka kiskoo koko pullon edellisenä iltana 😀 Mulla kans peräruiskeista ei kokemusta, toimi vatsa niin hyvin että ruiskeen kanssa olis varmaa tullu vatsalaukkuki ulos 😀 hhaa

    Tsemppiä kisoihin=))

  2. Ensinnäkin kiitos mielenkiintoisesta ja hauskasta blogista! Toisekseen haluaisin kysäistä rasvaprosenteista, kun sinulla on niistä varmaankin paljon enemmän tietoa.. Eli millaisissa prosenteissa kisapäivänä yleensä ollaan? Kolmanneksi vielä, millaisella rasvaprosentilla naisen on turvallista olla, jos ei tähtää fitness-kisoihin, mutta tykkää treenailla salilla ja muutenkin ja haluaa näyttää timmiltä? Olen saanut sellaisen vaikutelman, että pitkällä aikavälillä alle 15% rasvoilla ei olisi suotavaa olla.

    • Ihan super vaikea kysymys, teen tästä myöhemmin kyllä postauksen. Olen itse menossa kehonkoostumus -mittaukseen heti kisojen jälkeen ja palaan asiaan viim. sillon. Rasvaprosenttiin vaikuttaa paljon mittaustapa ja markkinoilla on ainakin 100 eri välinettä ja vempainta. Normaali rasvaprosentti naisilla on n.22%, eli 15% on jo reippaasti ”terveen” alapuolella. 15% on naiselle todella alhainen! Mutta 20% rasvoissa on jo aika timmi mimmi 🙂

  3. Moikka,

    Ei varsinaisesti liity tähän postaukseen, mutta kysymystä pukkaa! Eli osaatko sanoa, ottaako valmentajasi uusia valmennettavia ja mitä kautta häneen voisi olla parhaiten yhteydessä? 🙂 Dieettiäsi seuranneena näyttäisi nimittäin järkimeiningiltä, joten mielenkiinto heräsi!

  4. Tänään näin sut ekaa kertaa livenä malmilla.En viittiny häiritä reeniäs tulemalla höpöttämään.Jäätävän kovassa kunnossa oot 🙂 tsemppiä loppurutistukseen!

  5. ensin täytyy sanoa aivan ihana kampaus! postaus todella mielenkiintoinen, en ole edes tullut ajatelleeksi tuollaisia hulluja keinoja. aika epätoivoista, niin kuin dopinkin. Voisitko joskus kirjoittaa postauksen/mielipiteitäsi bulkkauksesta?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta