A niin kuin…

Aminohappo, tietenkin! Tiedän kyseessä on kiistatta maailman tylsin fitness puheenaihe! Tai sitten toinen vaihtoehto on, mitä!?! Mikä ihmeen animohappo? Lyhyesti: Ihmiselle välttämättömiä aminohappoja on 20, joista 11 elimistö osaa itse valmistaa. Loput yhdeksän välttämätöntä aminohappoa on saatava ravinnosta. Soluissa aminohapot valmistetaan entsyymien ohjaamana. Mutta aikuisten oikeasti nämä orgaaniset yhdistelmät ovat kisadieetti pelastus. Koska olen hyper pedantti luonne ja ravinto asiat ovat todella lähellä sydäntäni, olen vienyt ruokailuni hifistely tasolle.

image

En esimerkiksi:

-juo mitään hiilihapollisia juomia

-syö purukumia

Ja miksi en, näissähän ei käytännössä ole yhtään energiaa? No siksi että haluan minimoida suolistoni turvotuksen = alavatsan pömpötyksen 😉

Lisätään listaan vielä:

-gluteeni

-maitotuotteet

Ja ilmeselvä tupakka

Tuloksena litteämpi vatsa kuin koskaan :DDDDD Ihan oikeasti tämä on totta. Minulla geneettisesti todella surkeat vatsalihakset. Vaikka rasvaprosenttini on niin alhaalla, että naisellisuus on enää vain muisto. Ei tämä rasvattomuus ole taannut vatsoihini minkään tasoista erottuvuutta. Kahdella edellisellä kisadieetillä olen havainnut, että minulla ylipäätään on vatsalihakset, vasta kisapäivänä 😀 Tänä vuonna olen uudella ehdottomuudellani ruokavalion saralla huomannut, että kyllä minulla on vatsalihakset, jo viikkoja sitten 🙂 Kahdella edellisellä dieetillä olen myös juonut colaa ja syönyt purukumia. 🙁

image

*sis, mainoslinkkejä

Jotain hyvää on saatava ja tällä kisadieetillä suosikkini on ollut Mannisen BCAA 411, *makuna persikka ja hyvää kakkossijaa on pitänyt saman valmistajan Aminohappoa EAA+ valmiste, jonka maku on *hedelmäpunssi 😛

Miten itse käytän aminohappojauheita?

Dieetillä syön käytännössä neljä kertaa päivässä. Kuulostaa vähältä, mutta tämä rytmitys on toiminut minulla todella hyvin. Haluan heti muistuttaa, että kaikki me olemme yksilöitä! Varo liikaa vertailua ja ruokailusta ei kannata tehdä liian vaikeaa, kuuntele omaa elimistöäsi ja mieti mikä sopii juuri sinulle. Noudatan tätä jakoa pitkälti myös offilla!

Itsestäni tuntuisi todella työläältä syödä kahden tunnin välein ja eväiden raahaaminen on aika raskasta. Jaksan juuri ja juuri kantaa sen yhden salaattikipon, iänikuisen shaikerin ja 10 g aminohappojauheita.

Aamuni alkaa noin klo: 6.30 aamupalalla. Aamupalalla vedän naamariin ihan perus puuroa ja kananmunia. Noin klo: 10.00 nautin aminohappoja ja vasta klo: 11.30 syön salaattilounaani. Klo: 14.00 vuorossa on jälleen aminohappoja ja klo: 16.00 olen taas puuron + heran parissa. Hera jota käytän on tällä hetkellä M-nutrition *HydroISO, makuna *banaani.  Klo: 18.00 laturit ääntä kohti, ennen treenien mylvintää (tällä hetkellä käytän *Maniaa). Treenin jälkeen hera + banaani ja klo: 20.30 syön päivän isoimman ateriani. Viimeinen ateria pitää sisällään ihan perus bodari safkaa: riisiä, parsakaalia ja kanaa 🙂 Salilta pitäessäni vapaata, otan laturin sijasta klo. 18.00 jälleen aminohappoja.

Tähän tapaan olen rakentanut päivänäni ja kyllä noudatan tätä aikataulua hyvin tarkasti. Näin nälkä ei yllätä ja nälkäkiukku ei tule vierailulle kylään 😀 Lisäksi proteiinisynteesi saa aminohapoista paljon kaivattua lisäbuustia, pitkistä ruokaväleistä huolimatta.

P.s Nyt mannisella käynnissä varastontyhjennys, joten tarkan markan tytöt ja pojat, HUOMIO! M-nutrition uusii pakkausten ulkonäköä ja kokoa, joten vanhat purkit myydään edulliseen hintaan. *Wink, wink

image

lindapaldanius

3 vastausta artikkeliin “A niin kuin…”

  1. Mitä puuroa syöt kun olet jättänyt kuitenkin gluteiinin pois? Itse puuron suurena ystävänä, mutta gluteiini vammasena heräsi mielenkiinto. Ja tsemppiä loppurutistukseen ennen kisoja! 🙂

    • Voi! Koska minulla ei ole gluteeni vammaa, vedän ihan tavallista kaurapuuroa, käsittelyhihnastolle mahdolliset jääneet gluteeni ”jäämät” eivät aiheuta minulle oireita.

    • Puuppolan Aitokaura on gluteenitonta ja mun käsittääkseni sitä on myös hiutaloituna!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta