Miten selviydytään 26 viikon dieetistä?!?

1.Juo vettä!

Vesi on elämän edellytys ihmiselle. Nestetasapaino on äärimmäisen tärkeä kehon hyvinvoinnin kannalta. Unohda mehut ja Colat! Coca-Cola on diureetti eli se poistaa nestettä elimistöstä, samaan tapaan kuin kahvi. Vettä pitäisi nauttia nauttia päivittäin 40 ml / per. painokilo.  Nestehukan oireita ovat mm. päänsärky, väsymys, alhainen verenpaine, lihaskrampit, huimaus, pahoinvointi, sykkeen nousu, alentunut vastustuskyky ja ummetus. Ilman nestettä ihminen elää 2-3 päivää.

2.Unohda viimeinen ehtoollinen!

Katkaise sokerin koukuttava vaikutus jo ennen dieetin aloittamista. Aloita vieroitushoito sokerista 2-3 viikkoa ennen dieetin aloittamista. Tee sokeria sisältävien tuotteiden karsiminen pikkuhiljaa, näin vältät kurnivan vatsan ja herkkuhimot.

3. Ei light -tuotteita

Aitoa sen olla pitää! Eli sano myös ei e-koodeille. Esimerkiksi aspartaami on makeutusaine, joka hajoaa ihmisen elimistössä fenyylialaniiniksi ja metanoliksi. Metanoli on myrkky. Toinen hyvä esimerkki on kananmuna. On väliä syötkö stressaantuneen häkkikanan munia vai ainakin osittain vapaan luomukananmunia. Näiden kahden kanan munien rasvan koostumuksessa välillä on huimia eroja. Omega-3 rasvahappojen määrään vaikuttaa kanalle annettu ravinto ja elinympäristö. Sama pätee ihmiseen, jos syöt ravintoarvoiltaan heikkoa ravintoa ja olet jatkuvasti stressaantunut, et näytä terveeltä. Lisäravinteet on tehty helpottamaan sinun elämääsi ja niiden välillä on eroja. Lue siis tarkkaan mitä suuhusi laitat. Suosittelen tutustumaan Manninen nutraceuticals lisäravinne valikoimaan, sivuilta löydät kuluttaja ystävälliset suomenkieliset tuoteselosteet.

4. Yksinkertainen on kaunista

Dieetin onnistumisen kannalta on tärkeää olla johdonmukainen. Kilot karisevat yksinkertaisella periaatteella: “SYÖ VÄHEMMÄN, LIIKU ENEMMÄN”. Tee omasta elämästäsi helpompaa ja valitse sellaisia ratkaisuja jotka pystyt toteuttamaan. Olisi ihanaa syödä päivittäin bataattiranskalaisia, kolme tuntia uunissa muhineen naudan sisäfileen kanssa. MUTTA jos sinulla on rajallinen määrä aikaa ja varallisuutta toimi näiden puitteiden sisällä. Esimerkiksi: 50 g riisiä, on helppo korvata vastaavalla määrällä riisikakkuja. HUOM! Joita ei tarvitse valmistaa. Aamuaerobinen hoituu nopealla HIT -treenillä. Suurella teholla, mutta pienemmällä ajankäytöllä tehdyllä HIT-treenillä saavutat vähintään samat tai jopa paremmat harjoitusvaikutukset kuin matalatehoisella kestävyysliikunnalla.

5. Kalori on kalori

Kyllä, mutta se milloin ja mitä syöt vaikuttaa vartalosi malliin ja koostumukseen. Dieetillä ei kannata polttaa lihasta, vaan selluliittiä. Muista että jokaisella aterialla on proteiinia, mutta kuitenkin niin että päivittäinen proteiinin saanti pysyy 2-3 g proteiinia / per. painokilo. Hiilihydraatit nautitaan treenin ympärillä ja elimistö tarvitsee rasvaa myös dieetillä. Älä unohda omega-3 rasvahappojen merkitystä!

image

lindapaldanius

7 vastausta artikkeliin “Miten selviydytään 26 viikon dieetistä?!?”

  1. Seurustelisitko 21vuotiaan kans? Kysyn vaan kannattaako mun ees yrittää. 🙂

    • Itse olen tosiaan lähempänä kolmeakymmentä…

  2. Olisi kiva tietää tollaisia faktoja lisää kuin kohdassa 3. Osaatko ehdotella mitään että mistä voisi lukea tälläisiä?

    • Nyt ei äkkiä tule mitään tiettyä artikkelia mieleen, valitettavasti joudut itse googlaamaan 🙁

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta