Bikini pakara treeni

Maanantaina sain salille seurakseni todellisen liharekan. Body Fitneksen Suomen mestari 2013 (+168 cm) Bettina Gräsbeck, tuli kuvaamaa bikinin pakara treeniä! Hauskaa oli! Bettiinaan ja hänen blogiinsa voit tutustua täältä.

Ja sitten itse videomateriaaliin:

Eilen tuli myös pyörähdettyä katsastamassa Gazoksen uusi treenitrikoo mallisto. Täytyy sanoa että hyvältä näyttää ja tuntuu! P.s näiden kuvien housuissa on se sama pylly, joka vilahtelee yllä olevassa videossa 😀 Gazoz täyttää 10v, joten juhlankunniaksi nettikaupasta koodilla: GAZOZ -15%, voimassa 1.2 asti!

Ihanaa viikonloppua!!!

One size fits all

HUOM! Kirjoitus käsittelee fitness -lajeissa kilpailemista. JOS ET OLE KIINNOSTUNUT FITNESS KILPAILUISTA: ÄLÄ JATKA LUKEMISTA!

Sportyfeel Fitness Classicista tulee kautta aikain kilpailija määrältään suurin Suomessa pidetty fitnesskilpailu! Nyt mukana jo lähes 300 kilpailijaa ja lisää on tulossa viimeisellä ilmoittautumisviikolla! Näin rummutetaan tänään mm. Body-lehden fb-sivuilla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että osa noista 300 kilpailijasta, tulee käymään läpi viimeistelyt. Pian voimme taas todistaa kun sosiaalinen media täytyy kuuluisista viimeistely ohjeista. On super siistiä postata kuva, super salaisesta ”VIIMEISTELYT” paperi lippusesta. Mutta mitä tämä viimeistely oikein tarkoittaa, etenkin bikini kisaajilla?

Scott Abel on kirjoittanut loistavan artikkelin 2011, koskien kisaviimesistelyjä. Etenkin alaotsikosta Bikini alaspäin, kannattaa lukea. Ylipäätään pointtina kirjoituksessa on se, että miesten kehonrakennus ja naisten fysiikkalajit ovat kaksi eri asiaa. Miehen keho toimii, (etenkin hormoneilla) hyvin eri tavalla kuin naisen luonnostaa rasvaisempi elimistö. Veden kanssa kikkailu ja ns ”tankkaukset” eivät kuulu etenkään bikinin kisapäivään. Bikini fitness kilpailijan kisapäivä on ”Show up”. Mitään mystisiä viimeistelyjä ei tarvita, kunnon on oltava valmis kisapäivänä.

Scott kirjoittaa: ”If you try to “tighten up” a bikini competitor by cutting water or what not, all that is going to happen is they will look and feel like someone let all the air out them – almost like when you deflate a balloon. Anyone who thinks a bikini competitor needs to carb deplete and load, and cut water, once again, is in the very least, a neophyte, who does not understand the context of that endeavour either. There should be nothing left to do for Figure competitors and Bikini competitors except to “show up” that day. All the work should be done.”

Itse lopetan veden juonnin noin kahta tuntia ennen lavalle menoa. Veden juontia rajoitan vain ja ainoastaan siksi että minulla ei olisi vessahätä lavalla. Omaan luonnostani joko todella pienen rakon tai pidätyskykyni on olematon, joten juoksen normaalissa arjessani paljon vessassa. Bikinien jatkuva uudelleen paikoilleen liimaaminen on aika raskasta ja pilaa helposti kisavärin. Kisapäivänä saa syödä ja janoissaan ei tarvitse nääntyä. Juon yleensä myös kunnon kulauksen vettä, juuri ennen lavalle menoa, jotta hymyily olisi mukavampaa. Kuivat ikenet liimautuneena hampaisiin, jälleen aika raskasta. Bikinin kisakuntoa on vaikea pilata yhdessä päivässä päivässä. Jos lavalla on löysä tai tyhjä paketti, kisakunto on ryssitty jo paljon ennen kisoja…

image
Vasen: kevät 2014 Oikea: syksy 2014

Lopuksi vielä pieni esimerkki omasta takalistosta. Vasemmanpuoleisen kuvan löysää pakaraa ei olisi millään tankkauksella saanut pyöreäksi. Se oli löysä ei tyhjä :’D