Ruokablogi

Usein kuulee ihmisten sanovan että terveellinen ruoka on kallista ja sen valmistaminen vie aikaa. Jos itse samaistut edes hetkellisesti tähän väitteeseen, on aika miettiä uudelleen. Otetaan ensiksi käsittelyyn hiilihydraatit.

Riisi ei maksa käytännössä mitään, mutta sen valmistus voi poropeukalolle olla suhteellisen haastavaa. Perinteisellä vesi ja kattila yhdistelmällä pystyy riisin polttamaan pohjaan suhteellisen helposti. Yksi ratkaisu on riisinkeitin. Super kätevä mutta vie jonkun verran tilaa ja aikaa kuluu riisin keittoon helposti 15 min. Miten korvata perinteisen riisi, varsinkin jos on superlaiska ja kotitaloudesta ei löydy astianpesukonetta? Osa ihmisistä on suorastaan allergisia tiskaamiselle. Muista että siivoaminen on hyvää hyötyliikuntaa. Okei, ehkä tiskaaminen ei kuitenkaan ole sieltä kaloreita kuluttavimmasta päästä 🙂

Korvaavat tuotteet:

image
Riisikakut. Valmistusaika 3 sekuntia, joka kuluu paketin aukaisuun. Hinta 0.69e paketti
Riisihiutaleet. Valmistusaika 5 min mikrossa. Maku vastaa keitettyä riisiä. Hinta 1,59€/paketti
Riisinuudelit. Valmistusaika 5 min. Keitä vesi kiehuvaksi ja lisää nuudelit 3 minuutiksi. Hinta 2,59€/paketti

 

 

Entä proteiini?

Lopuksi jos et omista mikroa, hellaa, uunia tai edes jääkaappia. Ei hätää! Tässä muutama loistava bodysafka, jotka onnistuvat ilman näitä välineitä. Nämäkin ruuat vaativat kuitenkin kaupassakäynti mahdollisuuden, paitsi jos et ole kätevästi onnistunut ulkoistanut tätä palvelua esim. poika-/tyttöystävälle. Seuraavat ehdotukset on ajateltu naisille sopiviksi. Jokainen voi ruukata määrät itselle sopivaksi. Sopii siis hyvin kodittomalle tai esim. bodarin matkaevääksi.

Rasva?

Näillä ruuilla sinun ei tarvitse käyttää rasvaa, mutta elimistösi kuitenkin tarvitsee rasvaa. Ei hätää! Osta take away kahvi ja lataa sekaan ruokalusikallinen kookosöljyä. Älyttömän hyvää ja kookosöljyn säilytys ei vaadi edes jääkaappia! Mikäli varasi eivät riitä kahviin tai et pidä kahvista ja kookosöljy on pahaa. Tässä tapauksessa suosittelen kokeilemaan ihan rohkeasti oliiviöljyn lusikointia raakana naamariin. Aluksi maku ei ehkä ole viimeisen päälle, mutta kaikkeen tottuu!

 

1. Kalkkunaleike paketti 150g + paketti riisikakkuja 100g

2. Kaurahiutaleita 40-60g shaikkeriin ja päälle 30g Mannisen HydroIso (vaatii puhdasta vettä)! Ravista ja nautin

3. Perus rahka + esim. Banaani

image
Varovasti! Omalla kohdalla vatsa näyttää aina tältä, yhden rahkapurkin jälkeen. Siksi rahka ei omasta ruokavaliosta löydy :’D

 

4. Sitten on olemassa lukematon määrä valmisproteiinijuomia ja patukoita. Näiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Sana proteiini ei tarkoita terveellistä. Osassa tuotteista on käytännössä 100 %

Treeniä!!!

Viikon neljäs onnistunut treeni olis nyt takana. Ihan voittaja fiilis! Tänään kyytiä saivat rinta, olkapäät, hauis ja ojentaja. Penkkipunnerrus yllättävän kova heti treenin aluksi, ottaen huomioon että penkkiä hangattiin viimeksi maanataina. Maanataina penkistä lähti 5x5x50kg. Tänään penkkiä haastettiin pidemmillä sarjoilla 3x9x45kg. Lopuksi vielä loppuhumpat ja tadaa kyllä tuntu hyvältä. Huomenna vuorossa jalat 🙂